Logo Design byFlamingText.com
ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ CHAT
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ
10-12-2011 έως 17-12-2013
134.981 επισκέπτες
Παρόντες χρήστες
10 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 10 επισκέπτες Κανένας
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 228, στις Πεμ Φεβ 01, 2024 11:36 pm
Πρόσφατα Θέματα
» Προσλήψεις Αναπληρωτών 2017-18από Admin Τετ Οκτ 25, 2017 1:20 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Πεμ Απρ 27, 2017 6:29 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2017-18
από Admin Παρ Απρ 14, 2017 8:29 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών στην Ενισχυτική Διδασκαλία
από Admin Τρι Δεκ 13, 2016 4:36 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Δευ Οκτ 03, 2016 6:54 pm
» δίχρονα φωνήεντα
από Admin Τετ Ιουλ 06, 2016 4:19 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-16
από Admin Σαβ Απρ 09, 2016 2:45 pm
» μετάφραση στα αρχαία
από coniecit Κυρ Ιαν 31, 2016 6:35 pm
Agora-Υπατία
Σελίδα 1 από 1
Agora-Υπατία
Η ταινία θα προβληθεί τις προσεχείς ημέρες από την ελληνική τηλεόραση
https://www.youtube.com/watch?v=u50zEun07b4
Ταινία για τη φιλόσοφο Υπατία, προβλήθηκε στις Κάννες
Την Αλεξανδρινή φιλόσοφο της σχολής του Πλωτίνου (μαθηματικές και
εμπειρικές σπουδές) Υπατία έκαναν γνωστή η Ρέητσελ Γουάιζ (Rachel Weisz)
και ο Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ (Alejandro Amenábar) την Κυριακή στο φεστιβάλ
των Καννών.
Την Ελληνίδα λόγια (αστρονόμο/ μαθηματικό), που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ
και της οποίας ο θάνατος στα χέρια ενός χριστιανικού όχλου (διαμελίστηκε
με όστρακα και στη συνέχεια κάηκε ζωντανή) θεωρείται από κάποιους πως
σηματοδότησε το οριστικό τέλος της ελληνιστικής περιόδου (και του τρόπου
σκέψης που αυτή πρέσβευε), ενσαρκώνει η βρετανίδα ηθοποιός Ρέητσελ
Γουάιζ ( «Ο επίμονος κηπουρός», «The Fountain» ) στην ταινία «Αγορά»
(Agora).
Ενώ η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας βρίσκεται προ των πυλών, στην
Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου η Υπατία προσπαθεί να διατηρήσει την
επιστημονική γνώση της αρχαιότητας απέναντι στους όχλους των χριστιανών
ζηλωτών - οι οποίοι, βλέποντας τους αριθμούς τους να αυξάνονται και το
χριστιανισμό να κερδίζει συνέχεια έδαφος στην αυτοκρατορία, στρέφονται
εναντίον των ειδωλολατρών και των Εβραίων. Ένα από τα θύματά τους είναι
και η Αλεξανδρινή φιλόσοφος, η οποία χαρακτηρίζεται ως μάγισσα από τους
ηγέτες των χριστιανών και οδηγείται σε ένα βίαιο θάνατο.
Κατά τη Γουάιζ, η ιστορία της Υπατίας είναι επίκαιρη ακόμα και σήμερα:
«ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε. Έχουμε τεχνολογική και
ιατρική πρόοδο, αλλά όσον αφορά τα φονικά στο όνομα ενός θεού, ο
φονταμενταλισμός εξακολουθεί να βασιλεύει…ενώ δεν είναι λίγες οι
κοινωνίες όπου οι γυναίκες θεωρούνται ακόμα πολίτες δεύτερης κατηγορίας
και τους αρνείται το δικαίωμα στη μόρφωση».
Ο Αμεναμπάρ (που έχει επίσης σκηνοθετήσει το διάσημο θρίλερ «Οι Άλλοι»,
όπου πρωταγωνιστούσε η Νικόλ Κίντμαν) ανέφερε πως η ιδέα για την «Αγορά»
του ήρθε αμέσως μετά την περάτωση του δράματος «Η Θάλασσα μέσα μου» (Mar
adentro), το 2004, το οποίο και είχε τιμηθεί με βραβείο Όσκαρ Καλύτερης
Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κατά τα λεγόμενα του Χιλιανού σκηνοθέτη, ήθελε
κάποιον αστρονόμο, αλλά όχι μια διάσημη φιγούρα όπως για παράδειγμα ο
Γαλιλαίος - οπότε και οι έρευνές του τον οδήγησαν στην Υπατία.
«Διαπιστώσαμε πως εκείνη η περίοδος της αρχαιότητας είχε πολλά κοινά με
το σήμερα. Τότε τα πράγματα έγιναν πολύ ενδιαφέροντα, καθώς καταλάβαμε
πως είχαμε τη δυνατότητα να γυρίσουμε μια ταινία για το παρελθόν, ενώ
στην πραγματικότητα γυρίζαμε μια ταινία για το παρόν» δήλωσε σχετικά.
Μιλώντας για το ιδιότυπο ερωτικό τρίγωνο που εμφανίζεται στην ταινία
(ανάμεσα στην Υπατία, έναν αφοσιωμένο σκλάβο και έναν από τους μαθητές
της- το οποίο δεν ευδοκιμεί, καθώς η φιλόσοφος αφιερώνεται στην
επιστήμη), η Γουάιζ ανέφερε πως βρήκε έμπνευση στην ίδια την οικογένειά
της, μέσω της 85χρονης θείας της- ερευνήτριας πάνω στον καρκίνο.
«Όταν τη ρώτησα γιατί δεν παντρεύτηκε ή δεν έκανε παιδιά, μου απάντησε
πως 'ποτέ δεν πίστεψα πως θα υπήρχε άνδρας που θα μου επέτρεπε να
εργαστώ όσο σκληρά επιθυμούσα…με το πέρασμα των χρόνων συνειδητοποίησα
πως αγαπούσα τη δουλειά μου πιο πολύ από το καθετί, και δεν ήθελα
κανέναν να μπει ανάμεσα σε εμένα και αυτήν».
Κατά τον Αμεναμπάρ, αν η Υπατία είναι ουσιαστικά μια ενσάρκωση της
σύγχρονης γυναίκας, η ρωμαϊκή αυτοκρατορία εκείνης της περιόδου αποτελεί
την ενσάρκωση μιας υπερδύναμης σε κομβικό σημείο: «πιστεύω πως αυτή τη
στιγμή οι ΗΠΑ βρίσκονται στην ίδια θέση με τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία,
καθώς τώρα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, βρισκόμαστε εν μέσω μιας
κρίσης, κοινωνικής και οικονομικής. Είναι ώρα για αλλαγή…ξέρουμε πως
κινούμαστε προς κάποια διαφορετική κατεύθυνση, αλλά δεν ξέρουμε προς τα
πού μας οδηγεί αυτή. Και καθώς είμαι αισιόδοξος εκ φύσεως, θέλω να
πιστεύω πως δεν θα μπούμε πάλι σε μία περίοδο αντίστοιχη του Μεσαίωνα».
https://www.youtube.com/watch?v=u50zEun07b4
Ταινία για τη φιλόσοφο Υπατία, προβλήθηκε στις Κάννες
Την Αλεξανδρινή φιλόσοφο της σχολής του Πλωτίνου (μαθηματικές και
εμπειρικές σπουδές) Υπατία έκαναν γνωστή η Ρέητσελ Γουάιζ (Rachel Weisz)
και ο Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ (Alejandro Amenábar) την Κυριακή στο φεστιβάλ
των Καννών.
Την Ελληνίδα λόγια (αστρονόμο/ μαθηματικό), που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ
και της οποίας ο θάνατος στα χέρια ενός χριστιανικού όχλου (διαμελίστηκε
με όστρακα και στη συνέχεια κάηκε ζωντανή) θεωρείται από κάποιους πως
σηματοδότησε το οριστικό τέλος της ελληνιστικής περιόδου (και του τρόπου
σκέψης που αυτή πρέσβευε), ενσαρκώνει η βρετανίδα ηθοποιός Ρέητσελ
Γουάιζ ( «Ο επίμονος κηπουρός», «The Fountain» ) στην ταινία «Αγορά»
(Agora).
Ενώ η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας βρίσκεται προ των πυλών, στην
Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου η Υπατία προσπαθεί να διατηρήσει την
επιστημονική γνώση της αρχαιότητας απέναντι στους όχλους των χριστιανών
ζηλωτών - οι οποίοι, βλέποντας τους αριθμούς τους να αυξάνονται και το
χριστιανισμό να κερδίζει συνέχεια έδαφος στην αυτοκρατορία, στρέφονται
εναντίον των ειδωλολατρών και των Εβραίων. Ένα από τα θύματά τους είναι
και η Αλεξανδρινή φιλόσοφος, η οποία χαρακτηρίζεται ως μάγισσα από τους
ηγέτες των χριστιανών και οδηγείται σε ένα βίαιο θάνατο.
Κατά τη Γουάιζ, η ιστορία της Υπατίας είναι επίκαιρη ακόμα και σήμερα:
«ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε. Έχουμε τεχνολογική και
ιατρική πρόοδο, αλλά όσον αφορά τα φονικά στο όνομα ενός θεού, ο
φονταμενταλισμός εξακολουθεί να βασιλεύει…ενώ δεν είναι λίγες οι
κοινωνίες όπου οι γυναίκες θεωρούνται ακόμα πολίτες δεύτερης κατηγορίας
και τους αρνείται το δικαίωμα στη μόρφωση».
Ο Αμεναμπάρ (που έχει επίσης σκηνοθετήσει το διάσημο θρίλερ «Οι Άλλοι»,
όπου πρωταγωνιστούσε η Νικόλ Κίντμαν) ανέφερε πως η ιδέα για την «Αγορά»
του ήρθε αμέσως μετά την περάτωση του δράματος «Η Θάλασσα μέσα μου» (Mar
adentro), το 2004, το οποίο και είχε τιμηθεί με βραβείο Όσκαρ Καλύτερης
Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κατά τα λεγόμενα του Χιλιανού σκηνοθέτη, ήθελε
κάποιον αστρονόμο, αλλά όχι μια διάσημη φιγούρα όπως για παράδειγμα ο
Γαλιλαίος - οπότε και οι έρευνές του τον οδήγησαν στην Υπατία.
«Διαπιστώσαμε πως εκείνη η περίοδος της αρχαιότητας είχε πολλά κοινά με
το σήμερα. Τότε τα πράγματα έγιναν πολύ ενδιαφέροντα, καθώς καταλάβαμε
πως είχαμε τη δυνατότητα να γυρίσουμε μια ταινία για το παρελθόν, ενώ
στην πραγματικότητα γυρίζαμε μια ταινία για το παρόν» δήλωσε σχετικά.
Μιλώντας για το ιδιότυπο ερωτικό τρίγωνο που εμφανίζεται στην ταινία
(ανάμεσα στην Υπατία, έναν αφοσιωμένο σκλάβο και έναν από τους μαθητές
της- το οποίο δεν ευδοκιμεί, καθώς η φιλόσοφος αφιερώνεται στην
επιστήμη), η Γουάιζ ανέφερε πως βρήκε έμπνευση στην ίδια την οικογένειά
της, μέσω της 85χρονης θείας της- ερευνήτριας πάνω στον καρκίνο.
«Όταν τη ρώτησα γιατί δεν παντρεύτηκε ή δεν έκανε παιδιά, μου απάντησε
πως 'ποτέ δεν πίστεψα πως θα υπήρχε άνδρας που θα μου επέτρεπε να
εργαστώ όσο σκληρά επιθυμούσα…με το πέρασμα των χρόνων συνειδητοποίησα
πως αγαπούσα τη δουλειά μου πιο πολύ από το καθετί, και δεν ήθελα
κανέναν να μπει ανάμεσα σε εμένα και αυτήν».
Κατά τον Αμεναμπάρ, αν η Υπατία είναι ουσιαστικά μια ενσάρκωση της
σύγχρονης γυναίκας, η ρωμαϊκή αυτοκρατορία εκείνης της περιόδου αποτελεί
την ενσάρκωση μιας υπερδύναμης σε κομβικό σημείο: «πιστεύω πως αυτή τη
στιγμή οι ΗΠΑ βρίσκονται στην ίδια θέση με τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία,
καθώς τώρα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, βρισκόμαστε εν μέσω μιας
κρίσης, κοινωνικής και οικονομικής. Είναι ώρα για αλλαγή…ξέρουμε πως
κινούμαστε προς κάποια διαφορετική κατεύθυνση, αλλά δεν ξέρουμε προς τα
πού μας οδηγεί αυτή. Και καθώς είμαι αισιόδοξος εκ φύσεως, θέλω να
πιστεύω πως δεν θα μπούμε πάλι σε μία περίοδο αντίστοιχη του Μεσαίωνα».
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης