Logo Design byFlamingText.com
ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ CHAT
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ
10-12-2011 έως 17-12-2013
134.981 επισκέπτες
Παρόντες χρήστες
17 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 17 επισκέπτες Κανένας
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 228, στις Πεμ Φεβ 01, 2024 11:36 pm
Πρόσφατα Θέματα
» Προσλήψεις Αναπληρωτών 2017-18από Admin Τετ Οκτ 25, 2017 1:20 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Πεμ Απρ 27, 2017 6:29 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2017-18
από Admin Παρ Απρ 14, 2017 8:29 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών στην Ενισχυτική Διδασκαλία
από Admin Τρι Δεκ 13, 2016 4:36 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Δευ Οκτ 03, 2016 6:54 pm
» δίχρονα φωνήεντα
από Admin Τετ Ιουλ 06, 2016 4:19 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-16
από Admin Σαβ Απρ 09, 2016 2:45 pm
» μετάφραση στα αρχαία
από coniecit Κυρ Ιαν 31, 2016 6:35 pm
Κατάργηση ΚΕΔΔΥ
Σελίδα 1 από 1
Κατάργηση ΚΕΔΔΥ
Κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και προσβολή των δικαιωμάτων των παιδιών
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ, με το νόμο 2817/78, που ρύθμιζε τα θέματα της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συστάθηκαν στις έδρες των νομών Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, που υπάγονταν απευθείας στον Υπουργό Παιδείας.
Τα Κέντρα αυτά με το νόμο 3699/2008 μετονομάστηκαν σε ΚΕΔΔΥ, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σήμερα στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας 58 ΚΕΔΔΥ, με τις εξής αρμοδιότητες:
Α) Ανίχνευση των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις υγείας και πρόνοιας των Περιφερειών.
Β) Εισήγηση για εναλλακτικές εξεταστικές διαδικασίες στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Γ) Εισήγηση εναλλακτικών τρόπων εξέτασης των ανάπηρων μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Δ) Εισήγηση για τις διοικητικές μεταβολές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), την προσθήκη τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, τη στελέχωσή τους και την αύξηση ή μείωση των θέσεων.
Ε) Παροχή υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και υπηρεσιών υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.
Η προσφορά των ΚΕΔΔΥ και το ιδιαίτερα ευαίσθητο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο, που επιτελούν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, τυγχάνει ευρείας αποδοχής και αναγνώρισης σε όλες τις τοπικές κοινωνίες, ως συστατικό και αναπαλλοτρίωτο στοιχείο ενός σύγχρονου κράτους πρόνοιας. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι τα ΚΕΔΔΥ υποδέχονται και αξιολογούν τα παιδιά των ελληνικών οικογενειών, κατευθύνοντάς τα στην προσφορότερη εκπαιδευτική διαδικασία εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός. Ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος πρόνοιας, οφείλει να συμπεριλαμβάνει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και να ενισχύει τις δομές της ειδικής αγωγής, αντί να μεθοδεύει την κατάργησή τους. Η κατάργηση των δομών αυτών ισοδυναμεί με ευθεία προσβολή των θεμελιωδών δικαιωμάτων του παιδιού και με ακύρωση του μηχανισμού αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών του ενεργού πληθυσμού της χώρας και των σχολικών μονάδων
. Με δεδομένο επίσης ότι η χώρα μας έχει ιδιαιτέρως αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω των δυσπρόσιτων ορεινών όγκων της και των νησιών, τα ΚΕΔΔΥ στην Περιφέρεια αποτελούν κεντρικό θεσμό και σημείο αναφοράς της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κατάργησή τους οδηγεί σε ισοπέδωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, δεδομένου ότι στην Περιφέρεια δεν λειτουργεί εναλλακτική δομή με παρόμοιο αντικείμενο. Κατόπιν των ανωτέρω, σας καλούμε να εξετάσετε σοβαρά τις ιδιαιτέρως δυσμενείς επιπτώσεις που συνεπάγεται τυχόν κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και να αναζητήσετε τρόπους για την περαιτέρω ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συνεργασία.
Απόστολος Παπατόλιας
Γ.Γ. της ΕΝΠΕ
Επικεφαλής «Θεσσαλών Δύναμη»
Κοινοποίηση:
1. Δ/ντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντία Πράντζου
2. Προϊστάμενο α’ βάθμιας εκπαίδευσης, κ. Γιάννη Παπαϊωάννου
3. Προϊστάμενο β’ βάθμιας εκπαίδευσης, κ. Γιώργο Δοδοντσάκη
4. Δήμαρχο Βόλου, κ. Πάνο Σκοτινιώτη
5. Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κώστα Αγοραστό
6. Βουλευτές Νομού Μαγνησίας
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ, με το νόμο 2817/78, που ρύθμιζε τα θέματα της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συστάθηκαν στις έδρες των νομών Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, που υπάγονταν απευθείας στον Υπουργό Παιδείας.
Τα Κέντρα αυτά με το νόμο 3699/2008 μετονομάστηκαν σε ΚΕΔΔΥ, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σήμερα στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας 58 ΚΕΔΔΥ, με τις εξής αρμοδιότητες:
Α) Ανίχνευση των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις υγείας και πρόνοιας των Περιφερειών.
Β) Εισήγηση για εναλλακτικές εξεταστικές διαδικασίες στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Γ) Εισήγηση εναλλακτικών τρόπων εξέτασης των ανάπηρων μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Δ) Εισήγηση για τις διοικητικές μεταβολές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), την προσθήκη τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, τη στελέχωσή τους και την αύξηση ή μείωση των θέσεων.
Ε) Παροχή υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και υπηρεσιών υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.
Η προσφορά των ΚΕΔΔΥ και το ιδιαίτερα ευαίσθητο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο, που επιτελούν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, τυγχάνει ευρείας αποδοχής και αναγνώρισης σε όλες τις τοπικές κοινωνίες, ως συστατικό και αναπαλλοτρίωτο στοιχείο ενός σύγχρονου κράτους πρόνοιας. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι τα ΚΕΔΔΥ υποδέχονται και αξιολογούν τα παιδιά των ελληνικών οικογενειών, κατευθύνοντάς τα στην προσφορότερη εκπαιδευτική διαδικασία εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός. Ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος πρόνοιας, οφείλει να συμπεριλαμβάνει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και να ενισχύει τις δομές της ειδικής αγωγής, αντί να μεθοδεύει την κατάργησή τους. Η κατάργηση των δομών αυτών ισοδυναμεί με ευθεία προσβολή των θεμελιωδών δικαιωμάτων του παιδιού και με ακύρωση του μηχανισμού αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών του ενεργού πληθυσμού της χώρας και των σχολικών μονάδων
. Με δεδομένο επίσης ότι η χώρα μας έχει ιδιαιτέρως αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω των δυσπρόσιτων ορεινών όγκων της και των νησιών, τα ΚΕΔΔΥ στην Περιφέρεια αποτελούν κεντρικό θεσμό και σημείο αναφοράς της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κατάργησή τους οδηγεί σε ισοπέδωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, δεδομένου ότι στην Περιφέρεια δεν λειτουργεί εναλλακτική δομή με παρόμοιο αντικείμενο. Κατόπιν των ανωτέρω, σας καλούμε να εξετάσετε σοβαρά τις ιδιαιτέρως δυσμενείς επιπτώσεις που συνεπάγεται τυχόν κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και να αναζητήσετε τρόπους για την περαιτέρω ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συνεργασία.
Απόστολος Παπατόλιας
Γ.Γ. της ΕΝΠΕ
Επικεφαλής «Θεσσαλών Δύναμη»
Κοινοποίηση:
1. Δ/ντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντία Πράντζου
2. Προϊστάμενο α’ βάθμιας εκπαίδευσης, κ. Γιάννη Παπαϊωάννου
3. Προϊστάμενο β’ βάθμιας εκπαίδευσης, κ. Γιώργο Δοδοντσάκη
4. Δήμαρχο Βόλου, κ. Πάνο Σκοτινιώτη
5. Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κώστα Αγοραστό
6. Βουλευτές Νομού Μαγνησίας
Απ: Κατάργηση ΚΕΔΔΥ
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: «Γιατί τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν»
Προς: -Τον Υπουργό ΥΠΔΒΜΘ κ.Μπαμπινιώτη
Κοιν –Τον Αναπλ.Υπουργό Παιδείας κ.Αρβανιτόπουλο
-Την Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου
- Τον Δντή Ειδικής Αγωγής ΥΠΔΒΜΘ κ Αλεβίζο
-Τα μέλη της Επιτρ. Μορφ.Υποθ.της Βουλής
- Τα Πολιτικά Κόμματα του Κοινοβουλίου
- Τα Μ. Μ. Ε
Θέμα: «Γιατί τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν»
Τα ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.), από την ίδρυσή τους με το Ν.2817/2000, έχουν ως έργο την αξιολόγηση, διάγνωση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία, η οποία μέσα από πολυ/διεπιστημονική προσέγγιση (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές) προσεγγίζουν τη φύση και την αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών ενός μαθητή με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους μαθησιακής, ψυχολογικής και κοινωνικής του στήριξης.
Η δωρεάν αυτή υπηρεσία πρόκειται να κλείσει, αφού η πρώην Υπουργός Παιδείας, κα Διαμαντοπούλου, λίγες ώρες πριν αναλάβει το Υπουργείο Ανάπτυξης, κατέθεσε προτάσεις για την Διοικητική Αναδιάρθρωση του Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια του Πολυνομοσχεδίου για τη «Διοικητική Μεταρρύθμιση» του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Μεταξύ όλων των άλλων αλλαγών που προβλέπονται σ’ αυτήν την αναδιάρθρωση, προτείνεται η «ένταξη» των ΚΕΔΔΥ στις νέες ενιαίες Δ/νσης Εκπ/σης, κάτω από την «ομπρέλα» του Τμήματος Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου.
Η διάλυση της υπηρεσίας και η εξαφάνιση του προσωπικού προκύπτει από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα ως προς τη μεταφορά των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών και του ειδ. Εκπ/κού προσωπικού. Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, απαγορεύεται η ύπαρξη οργανικών θέσεων δημόσιων λειτουργών (εκπαιδευτικών) σε διοικητικές υπηρεσίες (βλ. Δ/νσεις). Επομένως, η «μεταφορά» των ΚΕΔΔΥ στις Δ/νσεις είναι εικονική, αφού το προσωπικό τους δεν μπορεί να ενταχθεί οργανικά σ’ αυτή τη δομή και κατ’ επέκταση οδηγείται σε απόλυση, με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων.
Οι συντάξαντες αυτό το σχέδιο νόμου είναι σαφώς γνώστες αυτού του περιορισμού. Κατ’ επέκταση, οι επανειλημμένες διαβεβαιώσεις τους από το βήμα της Βουλής ότι «Τα ΚΕΔΔΥ δεν καταργούνται, αλλά αναβαθμίζονται» δεν αντικατοπτρίζουν την μνημονιακή αλήθεια.
Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ως βασική του υποχρέωση τη μείωση κατά 30% των οργανικών θέσεων των δημοσίων υπαλλήλων και κατ’ επέκταση του αριθμού τους. Το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά τη μείωση του προσωπικού του από την κατάργηση μιας δωρεάν και μοναδικής για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας δομής παροχής υπηρεσιών προς τους μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες και την απόλυση 463 (και 250 αναπληρωτών) υπερπροσοντούχων επιστημόνων (εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών).
Το ΥπΔΒΜΘ προσάπτει στα ΚΕΔΔΥ ότι: α) δεν κάνουν υποστήριξη και β) υπάρχει τεράστια αναμονή στην αξιολόγηση των μαθητών.
Απαντώντας με στοιχεία που έχουμε συλλέξει από 25 ΚΕΔΔΥ (από τα 58), παραθέτουμε τα εξής. Τα ΚΕΔΔΥ αυτά:
• έχουν αξιολογήσει 54.895 μαθητές,
• έχουν ιδρύσει 57 σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής Α/θμιας Εκπ/σης και 33 Β/θμιας, 269 Τμήματα Ένταξης Α/θμιας και 107 Β/θμιας,
• έχουν στηρίξει πάνω από 800 μαθητές με αυτισμό, με τύφλωση, κώφωση ή κινητικές αναπηρίες στα γενικά σχολεία,
• έχουν συντάξει για κάθε μαθητή σαφείς και συγκεκριμένες προτάσεις και εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα,
• έχουν προτείνει τεχνολογικά βοηθήματα, εργονομικές διευθετήσεις των χώρων των σχολείων,
• έχουν στηρίξει τη σχολική κοινότητα μέσα από δράσεις ενημέρωσης (ομιλίες, συνεργασία για συγκεκριμένους μαθητές, εργαστήρια ευαισθητοποίησης μαθητών και καθηγητών για θέματα μαθησιακών δυσκολιών, ένταξης αναπήρων μαθητών, αυτιστικών ή με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς),
• έχουν στηρίξει τους γονείς των μαθητών είτε με ατομικές διαδικασίες συμβουλευτικής, είτε μέσα από τη λειτουργία ομάδων γονέων (αυτιστικών μαθητών, γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.).
Κατά δε το σχολ. έτος 2010-2011:
• έχουν αξιολογήσει 7.870 μαθητές,
• έχουν επισκεφθεί και συνεργαστεί 1.989 σχολεία (το 1/3 των σχολείων της περιφέρειάς τους),
• έχουν πραγματοποιήσει 135 ημερίδες και ομιλίες,
• έχουν επισκεφθεί 168 οικογένειες στα σπίτια τους,
• έχουν συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς προστασίας και φροντίδας παιδιών της περιοχής τους (συνήγορος του παιδιού, εισαγγελικές αρχές, νοσοκομεία, κέντρα ψυχικής υγείας, δομές για ΑμεΑ κ.λπ.).
Αν τα παραπάνω δεν είναι υποστήριξη, τότε τι είναι;
Ως προς τις λίστες αναμονής, είναι μια κατηγορία που βαραίνει αποκλειστικά τα ΚΕΔΔΥ Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Στην υπόλοιπη περιφέρεια, η αναμονή είναι 2-6 μηνών ή και μηδενική. Ωστόσο, πώς να μην υπάρχει αναμονή:
• όταν γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούν αξιολόγηση μόνο από τα ΚΕΔΔΥ, ενώ διαθέτουν 2-3 γνωματεύσεις από άλλους φορείς, γιατί θεωρούν την υπηρεσία μας ως την μόνη αξιόπιστη και την μόνη που δίνει μια πλήρη εικόνα των ικανοτήτων, αλλά και των εκπαιδευτικών και συναισθηματικών αναγκών των παιδιών τους;
• όταν η αξιολόγηση-γνωμάτευση-στήριξη ενός μαθητή απαιτεί 20-50 εργατοώρες απασχόλησης;
• όταν στα 25 αυτά ΚΕΔΔΥ, τα οργανικά και λειτουργικά κενά (βάσει του ν. 3699) ανέρχονται σε 184 θέσεις, δηλ. στο ήμισυ περίπου του προσωπικού τους;
• όταν κάποια ΚΕΔΔΥ λειτουργούν αποκλειστικά με αναπληρωτές, ενώ όλα βασίζονται σ’ αυτούς, αφού αποτελούν συχνά παραπάνω από το 1/3 του προσωπικού τους, οι οποίοι προσλαμβάνονται τέλη Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου και απολύονται τέλη Ιουνίου;
• όταν μέχρι το 2006, λειτουργούσε μόνο ένα ΚΕΔΔΥ (ΚΔΑΥ) στην Νομαρχία Αθηνών, προσπαθώντας να εξυπηρετήσει το μισό μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδας, με 3 ψυχολόγους, 3 κοιν. λειτουργούς και 3 εκπαιδευτικούς, συσσωρεύοντας μια καθυστέρηση 3ετίας, η οποία ταλανίζει ακόμα τα ΚΕΔΔΥ Αθηνών;
• όταν το ΥπΔΒΜΘ καθυστερεί σταθερά, κάθε χρόνο, να εκδώσει τις απαραίτητες εκείνες εγκυκλίους για την Γ΄ Λυκείου, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε εξαναγκασμένοι να αξιολογούμε μαθητές, ήδη αξιολογημένους από άλλους φορείς, χάνοντας 2-3 πολύτιμους μήνες κατ’ έτος, από την αξιολόγηση μαθητών άλλων βαθμίδων, που έχουν περισσότερη ανάγκη αξιολόγησης;
Το Υπ.Δ.Β.Μ.Θ. ισχυρίζεται ότι θα «βάλει τους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς μέσα στα σχολεία». Κανείς δεν αμφιβάλλει γι’ αυτήν την αναγκαιότητα, τη στιγμή που υπάρχει ραγδαία αύξηση των μαθητών με αυτισμό, με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς, με ανοικτές ψυχιατρικές παθήσεις και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός καλπάζει. Όμως, διαλύοντας τα ΚΕΔΔΥ και διασκορπίζοντας το προσωπικό τους στα σχολεία, τι επιτυγχάνεται;
• καταργείται η δυνατότητα διάγνωσης, αφού θα λείπουν σημαντικές ειδικότητες από την διεπιστημονική ομάδα (λογοθεραπευτής, παιδοψυχίατρος, ειδικοί στην τύφλωση και κώφωση, φυσικοθεραπευτής και εργοθεραπευτής),
• καταργείται η μοναδική για πολλές περιοχές της Ελλάδας διαγνωστική υπηρεσία,
• καταργείται η δυνατότητα σωστής παρέμβασης στα σχολεία, από την στιγμή που δεν θα είναι σαφής η αιτιολογία των δυσκολιών κάθε μαθητή,
• καταργείται η δυνατότητα των γονέων να προσφεύγουν με δική τους επιθυμία σε μια δωρεάν υπηρεσία διάγνωσης,
• καταργείται η ιδιωτικότητα των γονέων και μαθητών, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να συνεργάζονται με τους ειδικούς εκτεθειμένοι σ’ όλη τη σχολική κοινότητα,
• αμφισβητείται το απόρρητο, όταν δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι εξέτασης-συνεργασίας στις σχολικές μονάδες,
• αυξάνεται ο χρόνος αναμονής, αφού οι ήδη λίγοι ειδικοί θα αφιερώνουν μια ολόκληρη ημέρα για έναν μαθητή, ενώ στο ΚΕΔΔΥ θα αξιολογούσαν περισσότερους.
Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν. Το σχολείο, ως ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης ενός παιδιού, είναι το περιβάλλον στο οποίο αναδεικνύονται οι οποιεσδήποτε δυσκολίες του. Οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι οικογένειες προσεγγίζουν πιο εύκολα μια εκπαιδευτική υπηρεσία με το πρόσχημα της σχολικής προόδου. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διαπιστώνουν τις δυσκολίες, στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν την οικογένεια προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης της «μαθησιακής δυσκολίας» του παιδιού τους και λειτουργούν ως «γέφυρα» ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς.
Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν, γιατί, σ’ αυτούς τους καιρούς ανέχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, παρέχουν δωρεάν υψηλές υπηρεσίες διάγνωσης και στήριξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποτελώντας τον μοναδικό φορέα διάγνωσης για πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Βούγιας Βασίλης
ΚατσούληΠαναγιώτα
Προς: -Τον Υπουργό ΥΠΔΒΜΘ κ.Μπαμπινιώτη
Κοιν –Τον Αναπλ.Υπουργό Παιδείας κ.Αρβανιτόπουλο
-Την Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου
- Τον Δντή Ειδικής Αγωγής ΥΠΔΒΜΘ κ Αλεβίζο
-Τα μέλη της Επιτρ. Μορφ.Υποθ.της Βουλής
- Τα Πολιτικά Κόμματα του Κοινοβουλίου
- Τα Μ. Μ. Ε
Θέμα: «Γιατί τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν»
Τα ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.), από την ίδρυσή τους με το Ν.2817/2000, έχουν ως έργο την αξιολόγηση, διάγνωση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία, η οποία μέσα από πολυ/διεπιστημονική προσέγγιση (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές) προσεγγίζουν τη φύση και την αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών ενός μαθητή με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους μαθησιακής, ψυχολογικής και κοινωνικής του στήριξης.
Η δωρεάν αυτή υπηρεσία πρόκειται να κλείσει, αφού η πρώην Υπουργός Παιδείας, κα Διαμαντοπούλου, λίγες ώρες πριν αναλάβει το Υπουργείο Ανάπτυξης, κατέθεσε προτάσεις για την Διοικητική Αναδιάρθρωση του Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια του Πολυνομοσχεδίου για τη «Διοικητική Μεταρρύθμιση» του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Μεταξύ όλων των άλλων αλλαγών που προβλέπονται σ’ αυτήν την αναδιάρθρωση, προτείνεται η «ένταξη» των ΚΕΔΔΥ στις νέες ενιαίες Δ/νσης Εκπ/σης, κάτω από την «ομπρέλα» του Τμήματος Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου.
Η διάλυση της υπηρεσίας και η εξαφάνιση του προσωπικού προκύπτει από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα ως προς τη μεταφορά των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών και του ειδ. Εκπ/κού προσωπικού. Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, απαγορεύεται η ύπαρξη οργανικών θέσεων δημόσιων λειτουργών (εκπαιδευτικών) σε διοικητικές υπηρεσίες (βλ. Δ/νσεις). Επομένως, η «μεταφορά» των ΚΕΔΔΥ στις Δ/νσεις είναι εικονική, αφού το προσωπικό τους δεν μπορεί να ενταχθεί οργανικά σ’ αυτή τη δομή και κατ’ επέκταση οδηγείται σε απόλυση, με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων.
Οι συντάξαντες αυτό το σχέδιο νόμου είναι σαφώς γνώστες αυτού του περιορισμού. Κατ’ επέκταση, οι επανειλημμένες διαβεβαιώσεις τους από το βήμα της Βουλής ότι «Τα ΚΕΔΔΥ δεν καταργούνται, αλλά αναβαθμίζονται» δεν αντικατοπτρίζουν την μνημονιακή αλήθεια.
Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ως βασική του υποχρέωση τη μείωση κατά 30% των οργανικών θέσεων των δημοσίων υπαλλήλων και κατ’ επέκταση του αριθμού τους. Το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά τη μείωση του προσωπικού του από την κατάργηση μιας δωρεάν και μοναδικής για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας δομής παροχής υπηρεσιών προς τους μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες και την απόλυση 463 (και 250 αναπληρωτών) υπερπροσοντούχων επιστημόνων (εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών).
Το ΥπΔΒΜΘ προσάπτει στα ΚΕΔΔΥ ότι: α) δεν κάνουν υποστήριξη και β) υπάρχει τεράστια αναμονή στην αξιολόγηση των μαθητών.
Απαντώντας με στοιχεία που έχουμε συλλέξει από 25 ΚΕΔΔΥ (από τα 58), παραθέτουμε τα εξής. Τα ΚΕΔΔΥ αυτά:
• έχουν αξιολογήσει 54.895 μαθητές,
• έχουν ιδρύσει 57 σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής Α/θμιας Εκπ/σης και 33 Β/θμιας, 269 Τμήματα Ένταξης Α/θμιας και 107 Β/θμιας,
• έχουν στηρίξει πάνω από 800 μαθητές με αυτισμό, με τύφλωση, κώφωση ή κινητικές αναπηρίες στα γενικά σχολεία,
• έχουν συντάξει για κάθε μαθητή σαφείς και συγκεκριμένες προτάσεις και εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα,
• έχουν προτείνει τεχνολογικά βοηθήματα, εργονομικές διευθετήσεις των χώρων των σχολείων,
• έχουν στηρίξει τη σχολική κοινότητα μέσα από δράσεις ενημέρωσης (ομιλίες, συνεργασία για συγκεκριμένους μαθητές, εργαστήρια ευαισθητοποίησης μαθητών και καθηγητών για θέματα μαθησιακών δυσκολιών, ένταξης αναπήρων μαθητών, αυτιστικών ή με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς),
• έχουν στηρίξει τους γονείς των μαθητών είτε με ατομικές διαδικασίες συμβουλευτικής, είτε μέσα από τη λειτουργία ομάδων γονέων (αυτιστικών μαθητών, γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.).
Κατά δε το σχολ. έτος 2010-2011:
• έχουν αξιολογήσει 7.870 μαθητές,
• έχουν επισκεφθεί και συνεργαστεί 1.989 σχολεία (το 1/3 των σχολείων της περιφέρειάς τους),
• έχουν πραγματοποιήσει 135 ημερίδες και ομιλίες,
• έχουν επισκεφθεί 168 οικογένειες στα σπίτια τους,
• έχουν συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς προστασίας και φροντίδας παιδιών της περιοχής τους (συνήγορος του παιδιού, εισαγγελικές αρχές, νοσοκομεία, κέντρα ψυχικής υγείας, δομές για ΑμεΑ κ.λπ.).
Αν τα παραπάνω δεν είναι υποστήριξη, τότε τι είναι;
Ως προς τις λίστες αναμονής, είναι μια κατηγορία που βαραίνει αποκλειστικά τα ΚΕΔΔΥ Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Στην υπόλοιπη περιφέρεια, η αναμονή είναι 2-6 μηνών ή και μηδενική. Ωστόσο, πώς να μην υπάρχει αναμονή:
• όταν γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούν αξιολόγηση μόνο από τα ΚΕΔΔΥ, ενώ διαθέτουν 2-3 γνωματεύσεις από άλλους φορείς, γιατί θεωρούν την υπηρεσία μας ως την μόνη αξιόπιστη και την μόνη που δίνει μια πλήρη εικόνα των ικανοτήτων, αλλά και των εκπαιδευτικών και συναισθηματικών αναγκών των παιδιών τους;
• όταν η αξιολόγηση-γνωμάτευση-στήριξη ενός μαθητή απαιτεί 20-50 εργατοώρες απασχόλησης;
• όταν στα 25 αυτά ΚΕΔΔΥ, τα οργανικά και λειτουργικά κενά (βάσει του ν. 3699) ανέρχονται σε 184 θέσεις, δηλ. στο ήμισυ περίπου του προσωπικού τους;
• όταν κάποια ΚΕΔΔΥ λειτουργούν αποκλειστικά με αναπληρωτές, ενώ όλα βασίζονται σ’ αυτούς, αφού αποτελούν συχνά παραπάνω από το 1/3 του προσωπικού τους, οι οποίοι προσλαμβάνονται τέλη Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου και απολύονται τέλη Ιουνίου;
• όταν μέχρι το 2006, λειτουργούσε μόνο ένα ΚΕΔΔΥ (ΚΔΑΥ) στην Νομαρχία Αθηνών, προσπαθώντας να εξυπηρετήσει το μισό μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδας, με 3 ψυχολόγους, 3 κοιν. λειτουργούς και 3 εκπαιδευτικούς, συσσωρεύοντας μια καθυστέρηση 3ετίας, η οποία ταλανίζει ακόμα τα ΚΕΔΔΥ Αθηνών;
• όταν το ΥπΔΒΜΘ καθυστερεί σταθερά, κάθε χρόνο, να εκδώσει τις απαραίτητες εκείνες εγκυκλίους για την Γ΄ Λυκείου, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε εξαναγκασμένοι να αξιολογούμε μαθητές, ήδη αξιολογημένους από άλλους φορείς, χάνοντας 2-3 πολύτιμους μήνες κατ’ έτος, από την αξιολόγηση μαθητών άλλων βαθμίδων, που έχουν περισσότερη ανάγκη αξιολόγησης;
Το Υπ.Δ.Β.Μ.Θ. ισχυρίζεται ότι θα «βάλει τους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς μέσα στα σχολεία». Κανείς δεν αμφιβάλλει γι’ αυτήν την αναγκαιότητα, τη στιγμή που υπάρχει ραγδαία αύξηση των μαθητών με αυτισμό, με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς, με ανοικτές ψυχιατρικές παθήσεις και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός καλπάζει. Όμως, διαλύοντας τα ΚΕΔΔΥ και διασκορπίζοντας το προσωπικό τους στα σχολεία, τι επιτυγχάνεται;
• καταργείται η δυνατότητα διάγνωσης, αφού θα λείπουν σημαντικές ειδικότητες από την διεπιστημονική ομάδα (λογοθεραπευτής, παιδοψυχίατρος, ειδικοί στην τύφλωση και κώφωση, φυσικοθεραπευτής και εργοθεραπευτής),
• καταργείται η μοναδική για πολλές περιοχές της Ελλάδας διαγνωστική υπηρεσία,
• καταργείται η δυνατότητα σωστής παρέμβασης στα σχολεία, από την στιγμή που δεν θα είναι σαφής η αιτιολογία των δυσκολιών κάθε μαθητή,
• καταργείται η δυνατότητα των γονέων να προσφεύγουν με δική τους επιθυμία σε μια δωρεάν υπηρεσία διάγνωσης,
• καταργείται η ιδιωτικότητα των γονέων και μαθητών, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να συνεργάζονται με τους ειδικούς εκτεθειμένοι σ’ όλη τη σχολική κοινότητα,
• αμφισβητείται το απόρρητο, όταν δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι εξέτασης-συνεργασίας στις σχολικές μονάδες,
• αυξάνεται ο χρόνος αναμονής, αφού οι ήδη λίγοι ειδικοί θα αφιερώνουν μια ολόκληρη ημέρα για έναν μαθητή, ενώ στο ΚΕΔΔΥ θα αξιολογούσαν περισσότερους.
Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν. Το σχολείο, ως ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης ενός παιδιού, είναι το περιβάλλον στο οποίο αναδεικνύονται οι οποιεσδήποτε δυσκολίες του. Οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι οικογένειες προσεγγίζουν πιο εύκολα μια εκπαιδευτική υπηρεσία με το πρόσχημα της σχολικής προόδου. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διαπιστώνουν τις δυσκολίες, στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν την οικογένεια προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης της «μαθησιακής δυσκολίας» του παιδιού τους και λειτουργούν ως «γέφυρα» ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς.
Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν πρέπει και δεν μπορούν να κλείσουν, γιατί, σ’ αυτούς τους καιρούς ανέχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, παρέχουν δωρεάν υψηλές υπηρεσίες διάγνωσης και στήριξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποτελώντας τον μοναδικό φορέα διάγνωσης για πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Βούγιας Βασίλης
ΚατσούληΠαναγιώτα
Απ: Κατάργηση ΚΕΔΔΥ
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α:«Ζητάμε από την Πολιτεία καιτον Πρωθυπουργό, να στηρίξουν μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές προς το λαό, που έχουν απομείνει,κρατώντας όρθια τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ»
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα, tel: 6974714206, e-mail: poseepea@yahoo.gr
www.poseepea.blogspot.com
Αθήνα 16/3/2012
Α.Π: 105
Προς: -Τον Πρωθυπουργό κο Παπαδήμο
- ΤαΠολιτικά Κόμματα
-Τον Πρόεδρο της Βουλής
-ΤουςΒουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Θέμα: «Ζητάμε από την Πολιτεία καιτον Πρωθυπουργό, να στηρίξουν μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές προς το λαό, που έχουν απομείνει,κρατώντας όρθια τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ»
Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ
Αξιότιμε κε Πρόεδρε της Βουλής τωνΕλλήνων
Αξιότιμοι κκ Αρχηγοί Κομμάτων
Αξιότιμοι κκ Βουλευτές
Τα ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.), από την ίδρυσήτους με τους Ν. 2817/2000 και 3699/2008, έχουν ως έργο την αξιολόγηση, διάγνωσηκαι υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικέςανάγκες.
Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία του ΥπΔΒΜΘ, η οποία μέσα απόπολυ/διεπιστημονική προσέγγιση (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοίειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές,εργοθεραπευτές) προσεγγίζουν τη φύση και την αιτιολογία των μαθησιακώνδυσκολιών ενός μαθητή, προτείνονταςσυγκεκριμένους τρόπους μαθησιακής, ψυχολογικής και κοινωνικής του στήριξης.Ταυτόχρονα, στηρίζουν τη σχολικήκοινότητα μέσα από δράσεις ενημέρωσης (ομιλίες, συνεργασία γιασυγκεκριμένους μαθητές, εργαστήρια ευαισθητοποίησης μαθητών και καθηγητών γιαθέματα μαθησιακών δυσκολιών, ένταξης αναπήρων μαθητών, αυτιστικών ή με σοβαράπροβλήματα συμπεριφοράς), αλλά και τους γονείςτων μαθητών είτε με ατομικές διαδικασίες συμβουλευτικής, είτε μέσα από τηλειτουργία ομάδων γονέων (αυτιστικών μαθητών, γονέων μαθητών με μαθησιακέςδυσκολίες κ.λπ.).
Επιπρόσθετα,το σχολείο, ως ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης ενός παιδιού, είναι τοπεριβάλλον στο οποίο αναδεικνύονται οι οποιεσδήποτε δυσκολίες του. Οι εκπαιδευτικοί,αλλά και οι οικογένειες προσεγγίζουν πιο εύκολα μια εκπαιδευτική υπηρεσία με τοπρόσχημα της σχολικής προόδου. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διαπιστώνουν τις δυσκολίες,στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν τηνοικογένεια προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης της «μαθησιακής δυσκολίας»του παιδιού τους και λειτουργούν ως«γέφυρα» ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς, συνεργαζόμενα στενά μαζίτους.
Είναι,δηλ. η υπηρεσία που, δωρεάν, χωρίςπεριορισμούς, υποδέχεται και αξιολογεί το πιο ευαίσθητο τμήμα της ελληνικήςκοινωνίας, τα παιδιά, στηρίζοντας την εκπαιδευτική τους ενσωμάτωση καιπρόοδο, εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές καιψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός.
Είναι αντιληπτό, λοιπόν, σε όλουςότι τα ΚΕΔΔΥ επιτελούν εκπαιδευτικόκαι κοινωνικό έργο, παράγοντας καιοικονομικό έργο για τις οικογένειες, αφού είναι δωρεάν για όλους. Αποτελούνδε το κέντρο αναφοράς, χωρίςυπερβολή, για παιδιά, γονείς, σχολεία και επιστήμονες όλων των βαθμίδων όσον αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΤαΚΕΔΔΥ ενισχύουν το κράτος πρόνοιας. Ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας της Ε.Εθέτει την παιδεία και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών και δηαυτών με αναπηρίες, στην πυραμίδα των προτεραιοτήτων του,.
Ηκατάργησή τους ισοδυναμεί μεκατάργηση των βασικών ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού, των οικογενειώντους, αλλά και της σχολικής κοινότητας. Ειδικά, όταν για τις περισσότερεςπεριοχές της Ελλάδας, τα ΚΕΔΔΥαποτελούν τη μοναδική επιλογή, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη εναλλακτική δομή,για τη διάγνωση, αξιολόγηση καιυποστήριξης των μαθητών.
Ηκατάργησή τους πισωγυρίζει (ειδικά, τις απομακρυσμένεςορεινές και νησιωτικές περιοχές) τηνΠεριφέρεια και ισοπεδώνει το βασικό πυλώνα του κράτους που είναι η εκπαίδευσηκαι οι μηχανισμοί υποστήριξής της.
Ηπολιτεία πρέπει να στηρίξει με μια γενναία απόφασή της, μια από τιςτελευταίες δωρεάν παροχές που έχουν απομείνει, κρατώντας όρθιο το Κράτος Πρόνοιας, το Κράτος Δικαίου,το Κράτος που εξυπηρετεί τον πολίτη στη βάση, προστατεύοντάς τον από τονκοινωνικό στιγματισμό, και την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών διάγνωσης, κάτι πουεπιχειρείται με την κατάργησή των ΚΕΔΔΥ.
Γιατο Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Βούγιας Βασίλης Κατσούλη Παναγιώτα
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα, tel: 6974714206, e-mail: poseepea@yahoo.gr
www.poseepea.blogspot.com
Αθήνα 16/3/2012
Α.Π: 105
Προς: -Τον Πρωθυπουργό κο Παπαδήμο
- ΤαΠολιτικά Κόμματα
-Τον Πρόεδρο της Βουλής
-ΤουςΒουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Θέμα: «Ζητάμε από την Πολιτεία καιτον Πρωθυπουργό, να στηρίξουν μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές προς το λαό, που έχουν απομείνει,κρατώντας όρθια τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ»
Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ
Αξιότιμε κε Πρόεδρε της Βουλής τωνΕλλήνων
Αξιότιμοι κκ Αρχηγοί Κομμάτων
Αξιότιμοι κκ Βουλευτές
Τα ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.), από την ίδρυσήτους με τους Ν. 2817/2000 και 3699/2008, έχουν ως έργο την αξιολόγηση, διάγνωσηκαι υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικέςανάγκες.
Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία του ΥπΔΒΜΘ, η οποία μέσα απόπολυ/διεπιστημονική προσέγγιση (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοίειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές,εργοθεραπευτές) προσεγγίζουν τη φύση και την αιτιολογία των μαθησιακώνδυσκολιών ενός μαθητή, προτείνονταςσυγκεκριμένους τρόπους μαθησιακής, ψυχολογικής και κοινωνικής του στήριξης.Ταυτόχρονα, στηρίζουν τη σχολικήκοινότητα μέσα από δράσεις ενημέρωσης (ομιλίες, συνεργασία γιασυγκεκριμένους μαθητές, εργαστήρια ευαισθητοποίησης μαθητών και καθηγητών γιαθέματα μαθησιακών δυσκολιών, ένταξης αναπήρων μαθητών, αυτιστικών ή με σοβαράπροβλήματα συμπεριφοράς), αλλά και τους γονείςτων μαθητών είτε με ατομικές διαδικασίες συμβουλευτικής, είτε μέσα από τηλειτουργία ομάδων γονέων (αυτιστικών μαθητών, γονέων μαθητών με μαθησιακέςδυσκολίες κ.λπ.).
Επιπρόσθετα,το σχολείο, ως ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης ενός παιδιού, είναι τοπεριβάλλον στο οποίο αναδεικνύονται οι οποιεσδήποτε δυσκολίες του. Οι εκπαιδευτικοί,αλλά και οι οικογένειες προσεγγίζουν πιο εύκολα μια εκπαιδευτική υπηρεσία με τοπρόσχημα της σχολικής προόδου. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διαπιστώνουν τις δυσκολίες,στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν τηνοικογένεια προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης της «μαθησιακής δυσκολίας»του παιδιού τους και λειτουργούν ως«γέφυρα» ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς, συνεργαζόμενα στενά μαζίτους.
Είναι,δηλ. η υπηρεσία που, δωρεάν, χωρίςπεριορισμούς, υποδέχεται και αξιολογεί το πιο ευαίσθητο τμήμα της ελληνικήςκοινωνίας, τα παιδιά, στηρίζοντας την εκπαιδευτική τους ενσωμάτωση καιπρόοδο, εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές καιψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός.
Είναι αντιληπτό, λοιπόν, σε όλουςότι τα ΚΕΔΔΥ επιτελούν εκπαιδευτικόκαι κοινωνικό έργο, παράγοντας καιοικονομικό έργο για τις οικογένειες, αφού είναι δωρεάν για όλους. Αποτελούνδε το κέντρο αναφοράς, χωρίςυπερβολή, για παιδιά, γονείς, σχολεία και επιστήμονες όλων των βαθμίδων όσον αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΤαΚΕΔΔΥ ενισχύουν το κράτος πρόνοιας. Ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας της Ε.Εθέτει την παιδεία και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών και δηαυτών με αναπηρίες, στην πυραμίδα των προτεραιοτήτων του,.
Ηκατάργησή τους ισοδυναμεί μεκατάργηση των βασικών ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού, των οικογενειώντους, αλλά και της σχολικής κοινότητας. Ειδικά, όταν για τις περισσότερεςπεριοχές της Ελλάδας, τα ΚΕΔΔΥαποτελούν τη μοναδική επιλογή, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη εναλλακτική δομή,για τη διάγνωση, αξιολόγηση καιυποστήριξης των μαθητών.
Ηκατάργησή τους πισωγυρίζει (ειδικά, τις απομακρυσμένεςορεινές και νησιωτικές περιοχές) τηνΠεριφέρεια και ισοπεδώνει το βασικό πυλώνα του κράτους που είναι η εκπαίδευσηκαι οι μηχανισμοί υποστήριξής της.
Ηπολιτεία πρέπει να στηρίξει με μια γενναία απόφασή της, μια από τιςτελευταίες δωρεάν παροχές που έχουν απομείνει, κρατώντας όρθιο το Κράτος Πρόνοιας, το Κράτος Δικαίου,το Κράτος που εξυπηρετεί τον πολίτη στη βάση, προστατεύοντάς τον από τονκοινωνικό στιγματισμό, και την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών διάγνωσης, κάτι πουεπιχειρείται με την κατάργησή των ΚΕΔΔΥ.
Γιατο Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Βούγιας Βασίλης Κατσούλη Παναγιώτα
Παρόμοια θέματα
» Υποβολή αιτήσεων απόσπασης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ
» Κατάργηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
» Κατάργηση οργανικών θέσεων με την μέθοδο της κατάργησης - συγχώνευσης σχολικών μονάδων
» Μέχρι 31/1/2013 οι αιτήσεις για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών-Ρύθμιση για την κατάργηση της υποχρεωτικής διετίας
» Προσλήψεις αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
» Κατάργηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
» Κατάργηση οργανικών θέσεων με την μέθοδο της κατάργησης - συγχώνευσης σχολικών μονάδων
» Μέχρι 31/1/2013 οι αιτήσεις για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών-Ρύθμιση για την κατάργηση της υποχρεωτικής διετίας
» Προσλήψεις αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης