ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ - ΠΕ 02
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Logo Design by FlamingText.com
 Logo Design byFlamingText.com
 ΔΩΡΗΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ image
 ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ. image
 ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ CHAT image

image

ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ

10-12-2011 έως 17-12-2013

134.981 επισκέπτες
Παρόντες χρήστες
16 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 16 επισκέπτες

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 228, στις Πεμ Φεβ 01, 2024 11:36 pm
Πρόσφατα Θέματα
» Προσλήψεις Αναπληρωτών 2017-18
από Admin Τετ Οκτ 25, 2017 1:20 pm

» Προσλήψεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Πεμ Απρ 27, 2017 6:29 pm

» Αιτήσεις αναπληρωτών 2017-18
από Admin Παρ Απρ 14, 2017 8:29 pm

» Προσλήψεις αναπληρωτών στην Ενισχυτική Διδασκαλία
από Admin Τρι Δεκ 13, 2016 4:36 pm

» Αιτήσεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Δευ Οκτ 03, 2016 6:54 pm

» δίχρονα φωνήεντα
από Admin Τετ Ιουλ 06, 2016 4:19 pm

» Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-16
από Admin Σαβ Απρ 09, 2016 2:45 pm

» μετάφραση στα αρχαία
από coniecit Κυρ Ιαν 31, 2016 6:35 pm

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

ΔΙΔΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ
ΥΛΙΚΟ/DOWNLOAD


ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Οκτ 28, 2012 10:23 pm

Ο τρόπος διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στην Α' Λυκείου άλλαξε.Η διδασκαλία κινείται σε τρεις άξονες - φύλα, παραδοσιακή-μοντέρνα ποίηση-θέατρο.Η αξιολόγηση επίσης των μαθητών άλλαξε.Τους ζητείται,ανάμεσα στα άλλα,να εξεταστούν σε άγνωστο κείμενο στο τέλος της χρονιάς.

Ευχαριστούμε το μέλος gard για τη συλλογή και παραχώρηση του παρακάτω υλικού.

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ click

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ click

ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ click

Η ΠΡΟΙΚΑ αρχείο word

ΦΕΚ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ click

ΟΔΗΓΙΕΣ-ΛΟΓΟΤ. Α' ΛΥΚ click

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ click
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Νοε 13, 2012 8:21 am

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ click

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

Slide 1
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-2012 Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΜΩΡΑΪΤΗ ΣΤΑΜΑΤΙΑ Φιλόλογος ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ 1 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 2
2 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 3
«Απ΄ όσα έχουν ψυχή και νου, γυναίκες, το πιο δυστυχισμένο είμαστε πλάσμα. Πρώτα με χρήματα περίσσια πρέπει τον άντρα ν΄ αγοράσουμε κι αφέντη να βάλουμε έτσι στο κορμί μας. Τούτο χειρότερο κακό από κείνο. …» Ευριπίδης: «Μήδεια» 3 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 4
Τα φύλα στη λογοτεχνία Εξετάστηκαν τα κείμενα: « Του νεκρού αδερφού» «Της νύφης που κακοπάθησε» «Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή» «Ο γιος της χήρας» «Ερωτόκριτος» Κορνάρου «Έρωτος αποτελέσματα» Αγνώστου «Μονόλογος ευαισθήτου» Ροΐδη «Η προίκα» Λασκαράτου «Η φόνισσα» Παπαδιαμάντη «Το μοιρολόι της φώκιας» Παπαδιαμάντη «Η τιμή και το χρήμα» Θεοτόκη «Στέλλα Βιολάντη» Ξενόπουλου 4 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 5
Σχέσεις δυο φύλων σε λογοτεχνικά κείμενα Αδερφός-αδερφή Μάνα-κόρη Πατέρας -κόρη Δύο σύζυγοι Σχέση μελών μιας οικογένειας Παραμάνα-παιδί Γιαγιά-εγγόνι 5 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 6
Οι μαθητές/τριες συγκέντρωσαν πληροφορίες κυρίως από το διαδίκτυο ή και από εγκυκλοπαίδειες. Η θέση της γυναίκας στη Βυζαντινή κοινωνία 6 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 7
Η γυναίκα στο Βυζάντιο: Γάμος στο 12ο -13ο έτος της ηλικίας τους Υποταγμένη στο σύζυγο Περιορισμένες έξοδοι Φιλανθρωπική δράση Οι φτωχές ασκούσαν βιοποριστικά επαγγέλματα Διαφορετική μοίρα για τις γυναίκες των ανώτερων κοινωνικών τάξεων και αυτές της αυτοκρατορικής οικογένειας. 7 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 8
10ος-15ος αι. -Δημοτικά τραγούδια (θεωρία) Χαρακτηριστικά του λογοτεχνικού είδους Ιδιαίτερη αναφορά στις παραλογές και τα ακριτικά τραγούδια « Του νεκρού αδερφού» «Της νύφης που κακοπάθησε» «Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή» «Ο γιος της χήρας» 8 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 9
Ομαδικές εργασίες στην τάξη παραλογές Ανάλυση « Του νεκρού αδερφού» Συγκριτική θεώρηση « Του νεκρού αδερφού» και «Της νύφης που κακοπάθησε» : στον άξονα της δομής τους στα χαρακτηριστικά του λογοτεχνικού τους είδους στη θεματολογία: οικογένεια - γάμος –προίκα- ξενιτιά-μεταστροφή τύχης - διαπροσωπικές σχέσεις – όρκος/χρέος - θέση γυναίκας- αντίδραση της γυναίκας στις επιταγές της εποχής της- ρόλος άνδρα. 3. Αλλαγή φωνής/αφηγητή : Η Αρετή αφηγείται την ιστορία της. 9 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 10
Ομαδικές εργασίες στην τάξη ακριτικά τραγούδια Ανάλυση «Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή» Συγκριτική θεώρηση «Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή» και «Ο γιος της χήρας»: στον άξονα της δομής τους στα χαρακτηριστικά του λογοτεχνικού τους είδους. (Ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο της υπερβολής.) στη θεματολογία: ο ρόλος της μάνας-η θέση της γυναίκας- σχέσεις ακριτών και αλόγων- το ηρωικό στοιχείο Διάγραμμα της διακύμανσης της ψυχολογικής διάθεσης των ηρώων. Συμπεράσματα 10 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 11
Δραματοποίηση Τα τμήματα Α2 & Α3 δραματοποίησαν σκηνές από τις παραλογές και τα ακριτικά τραγούδια στα οποία εργάστηκαν. Έμαθαν τους στίχους και με το δικό τους τρόπο κάθε ομάδα απέδωσε θεατρικά το κείμενο. Ήταν μια διαφορετική και ευχάριστη προσέγγιση των κειμένων, ένα διάλειμμα – παιχνίδι. Η ομάδα Α του Α2 διασκεύασε την παραλογή «του νεκρού αδερφού» ενσωματώνοντας σύγχρονα λαϊκά τραγούδια στο αρχικό κείμενο . 11 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 12
16ος-17ος αι. Κρητική λογοτεχνία Χαρακτηριστικά κρητικής λογοτεχνίας (θεωρία) «Ερωτόκριτος» Ανάλυση του αποσπάσματος «Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός». Έμφαση στη στάση της Αρετούσας απέναντι στη θέληση του Ηράκλη. Η θέση της γυναίκας .Η επιλογή της Αρετούσας. Η σχέση πατέρα –κόρης Ανάγνωση και άλλων χαρακτηριστικών αποσπασμάτων από τον «Ερωτόκριτο». 12 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 13
17ος-18ος αι. Νεοελληνικός Διαφωτισμός «Έρωτος αποτελέσματα» Η σχέση των μελών της οικογένειας. Ο ρόλος του πατέρα Σχέση μάνας-κόρης Τα κριτήρια της οικογένειας για την επιλογή γαμπρού. Η σύνδεση του έργου με την εποχή του και ο σκοπός της επιλογής τέτοιων θεμάτων από συγγραφείς της εποχής. Σύγκριση με κείμενα που προηγήθηκαν. 13 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 14
18ος-19ος αι. Επτανησιακή Σχολή «Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς»-Η προίκα. Οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες για το θεσμό της προίκας. Έφεραν κείμενα προικοσυμφώνων και συζητήθηκε η σημασία τους. Ρώτησαν μεγαλύτερους και πήραν πληροφορίες για την έκθεση προίκας και άλλα έθιμα του παραδοσιακού γάμου. Έφεραν φωτογραφίες. Συζητήθηκαν στην τάξη οι λόγοι παρακμής του θεσμού. Έγινε σύνδεση με σύγχρονη πραγματικότητα. Συζητήθηκε η «τύχη» του Λασκαράτου, λόγω της σύγκρουσή του με το κατεστημένο της εποχής του. 14 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 15
19ος αι. Ρομαντική σχολή Αθηνών «Μονόλογος ευαισθήτου» Η ειρωνεία: μέσο έκφρασης του Ροΐδη Το θέμα των σκοπών του γάμου. Η προίκα Οι σχέσεις των συζύγων Αλλαγή φωνής: η σύζυγος εκφράζει την άποψή της για την «ευαισθησία» του συζύγου. 15 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 16
Ομαδικές εργασίες «Η φόνισσα» Παπαδιαμάντη «Το μοιρολόι της φώκιας» Παπαδιαμάντη «Η τιμή και το χρήμα» Θεοτόκη «Στέλλα Βιολάντη» Ξενόπουλου Κάθε ομάδα παρουσίασε: Σύντομη βιογραφία & εργογραφία του συγγραφέα. Σύντομη περίληψη του έργου Ανάλυση για τα γυναικεία πρόσωπα- το χαρακτήρα τους- τη στάση τους απέναντι στις επιταγές της κοινωνίας τους – τα κίνητρα των πράξεών τους και των επιλογών τους. Η θέση της γυναίκας και η εικόνα της κοινωνίας της εποχής. 16 Τα φύλα στη λογοτεχνία «ανάθεμα τα τάλαρα»
Slide 17
Λογοτεχνία & εποχή Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα: Η λογοτεχνία: α)αναπαράγει τα πρότυπα της εποχής της; β) προβάλλει κοινωνικά προβλήματα για να τα στηλιτεύσει; γ) προβάλλει διαφορετικά από την εποχή της πρότυπα και συντελεί στην ανατροπή στερεοτύπων; 17 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 18
Συμπέρασμα: Η λογοτεχνία: α) και αναπαράγει πρότυπα «Του νεκρού αδερφού», « Ο γιος της χήρας», « Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή», β) και στηλιτεύει προβλήματα με το να τα προβάλλει « Το μοιρολόγι της φώκιας», «Η Φόνισσα», «Μονόλογος ευαισθήτου» γ) και παροτρύνει σε ανατροπή προτύπων «Η τιμή και το χρήμα» , «Ερωτόκριτος», «Στέλλα Βιολάντη», «Έρωτος αποτελέσματα» 18 Τα φύλα στη λογοτεχνία «Σαν νά 'χαν ποτέ τελειωμό τα πάθια κ' οι καημοί του κόσμου».
Slide 19
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ=ΖΩΗ Άρα: Η λογοτεχνία δεν είναι μόνο μέσο χαλάρωσης , ούτε ενασχόληση για λίγους . Είναι προϊόν της εποχής της, καθρεφτίζει την κοινωνία στην οποία αναφέρεται, στέκεται κριτικά απέναντί της, κατακρίνει τα τρωτά της σημεία και πολλές φορές γίνεται μοχλός ανατροπής στερεοτύπων και πρόταση νέων προτύπων. Κι όλα αυτά με έναν λόγο που τέρπει. Απομένει σε μας , τους αναγνώστες, να την προσεγγίσουμε με καρδιά και με μυαλό. 19 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 20
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Α΄ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: Τα φύλα στη λογοτεχνία Δόθηκε στους μαθητές το ερωτηματολόγιο: Στο μάθημα της λογοτεχνίας στο Α΄ τετράμηνο ασχοληθήκαμε με το θέμα: « Τα φύλα στη λογοτεχνία», προσεγγίζοντάς το διακειμενικά και εργαζόμενοι χωρισμένοι σε ομάδες. Πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου (Τι μου άρεσε): &​n​b​s​p​;​&​n​b​s​p​;​&​n​b​s​p​;​Μ​ε​ι​ο​ν​ε​κ​τ​ή​μ​α​τ​α αυτής της μεθόδου (Τι δε μου άρεσε): Προτάσεις για βελτίωση: Θεωρείτε ότι ο χρόνος ήταν επαρκής για την κάλυψη του θέματος; Ποια η γνώμη σας για τα κείμενα μέσω των οποίων προσεγγίσαμε το θέμα; Εκφράζω τη γνώμη μου για την αξιολόγησή μου στο μάθημα της λογοτεχνίας με βάση ένα άγνωστο/αδίδακτο κείμενο: Η προσέγγιση του θέματος της σχέσης των δύο φύλων μέσω της λογοτεχνίας βοηθά , κατά τη γνώμη σας, στην καλύτερη κατανόηση της σημερινής εποχής; 20 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 21
1. Πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου (Τι μου άρεσε): Ομαδικότητα – συνεργασία Κατανομή εργασιών στις ομάδες Έρευνα για εύρεση υλικού Σύνθεση υλικού που επιλέχτηκε Δουλειά στην τάξη Θυμούνται καλύτερα τα κείμενα , εφόσον τα συζητούν. Μαθαίνουν να παρουσιάζουν εργασίες. 21 Τα φύλα στη λογοτεχνία Οι μαθητές/τριες απάντησαν:
Slide 22
2. Μειονεκτήματα αυτής της μεθόδου (Τι δε μου άρεσε): Δεν δούλευαν όλα τα μέλη της ομάδας το ίδιο. Δεν μπορούσαν να συναντηθούν τα μέλη της ομάδας για εργασία εκτός διδακτικής ώρας. Κάποιοι/ες προτιμούν να δουλεύουν μόνοι/ες και έκαναν όλη την εργασία μόνοι/ες τους. 22 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 23
3.Προτάσεις για βελτίωση: Ολιγομελείς & ομοιογενείς ομάδες Συχνή αλλαγή των ομάδων Οι μαθητές να επιλέγουν θέμα και ομάδες. Νεότερα, πιο σύγχρονα κείμενα. Διδασκαλία με Η/Υ στο σχολείο. Προβολή ταινιών Θεατρικό παιχνίδι- Δραματοποίηση 23 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 24
4. Θεωρείτε ότι ο χρόνος ήταν επαρκής για την κάλυψη του θέματος; Οι γνώμες μοιράστηκαν . Υπερτερούσε με ελαφρά πλειοψηφία η άποψη ότι ο χρόνος ήταν αρκετός. Λίγο λιγότεροι ήταν όσοι υποστήριξαν πως χρειαζόταν περισσότερος χρόνος. Ελάχιστοι –που δεν τους άρεσε το θέμα της ενότητας- είπαν πως «ασχοληθήκαμε πολύ». 24 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 25
Ποια η γνώμη σας για τα κείμενα μέσω των οποίων προσεγγίσαμε το θέμα; Τα κείμενα από την πλειοψηφία κρίθηκαν κατάλληλα για το εξεταζόμενο θέμα. Αρκετοί τα βρήκαν και ενδιαφέροντα, παρά τη δυσκολία που συνάντησαν στη γλώσσα (διάλεκτοι, καθαρεύουσα). Μερικοί, όμως , μαθητές έκριναν ότι τα κείμενα έδιναν πληροφορίες για το θέμα , αλλά ήταν καταθλιπτικά, μελαγχολικά (είχαν πόνο και θανάτους) και «δεν τα λάτρεψαν κιόλας». 25 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 26
6. Εκφράζω τη γνώμη μου για την αξιολόγησή μου στο μάθημα της λογοτεχνίας με βάση ένα άγνωστο/αδίδακτο κείμενο: Οι μαθητές σχεδόν όλοι απάντησαν ότι είναι θετικοί σε μια εξέταση σε κείμενο άγνωστο, όταν όμως έχουν διδαχτεί κάποιο παρόμοιο σε θέμα και μορφή. Όλοι δήλωσαν ότι μπροστά στο άγνωστο έχουν άγχος και αμηχανία, αλλά έτσι δεν παπαγαλίζουν σημειώσεις για συγκεκριμένα κείμενα, αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και το άγνωστο γίνεται «μια μικρή περιπέτεια». Ελάχιστοι ήταν αρνητικοί. 26 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 27
7. Η προσέγγιση του θέματος της σχέσης των δύο φύλων μέσω της λογοτεχνίας βοηθά , κατά τη γνώμη σας, στην καλύτερη κατανόηση της σημερινής εποχής; Η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε θετικά, αιτιολογώντας την απάντησή της. Ελάχιστοι απάντησαν αρνητικά, χωρίς αιτιολόγηση. 27 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 28
Το μάθημα θα διευκόλυνε: (πρόταση διδάσκουσας) Ένας κατάλογος από ευσύνοπτα και κατάλληλα για το θέμα κείμενα σύγχρονης εποχής.( Θα μπορούσε ο εκπ/κός να αρχίσει από τη σημερινή, κοντινή στα παιδιά εποχή, και να εξετάσει το θέμα πηγαίνοντας όλο και πιο πίσω στο χρόνο. Ένα τέτοιο κείμενο θα μπορούσε να διδαχτεί ολόκληρο) Εποπτικό υλικό που θα συνοδεύει τα κείμενα που το Υπουργείο προτείνει, όπως ταινίες για λογοτεχνικά έργα που έχουν παιχτεί στον κινηματογράφο ή στην τηλεόραση. Η δυνατότητα να γίνει το μάθημα σε εργαστήριο πληροφορικής ή να υπάρξει διαδραστικός πίνακας. Το σχολικό έτος δεν επαρκεί για διδασκαλία τριών ενοτήτων (εφόσον οι εργασίες γίνονται σχολείο και τα θέματα των ενοτήτων αντιμετωπίζονται διακειμενικά). 28 Τα φύλα στη λογοτεχνία
Slide 29
29 Τα φύλα στη λογοτεχνία «Στον κόσμο ας το γροικήσουσιν, αλύπητε γονή μου, γιατί δε θε να παντρευτώ, μου παίρνεις τη ζωή μου» «Ερωτόκριτος» (στ. 519-520)
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Παρ Νοε 16, 2012 7:30 pm


Ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΕΡΜΗΝΕΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ 77 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ LISTENMUSIC

77 καλλιτέχνες, 40 διαφορετικά σημεία της Αττικής και ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, συνθέτουν τον καμβά της δράσης και της δημιουργίας του «εναλλακτικού» video «Παίζουμε Οικολογικά -- Ζούμε Λογικά -- Ενεργούμε Ομαδικά»!

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ - ΣΤΙΧΟΙ

Του Κύκλου τα γυρίσματα που ανεβοκατεβαίνου
Και του τροχού που ώρες ψηλά κι ώρες στα βάθη πηαίνου,

Και των αρμάτω οι ταραχές, έχθρητες και τα βάρη,
Του Έρωτα η μπόρεση και της φιλιάς η χάρη,

Ετούτα μ'εκινήσασι τη σήμερον ημέρα
ν'αναθιβαλω και να πω τα κάμαν και τα φέρα

Τότες μια άγάπη μπιστική στον κόσμο έφανερώθη
Κ'εγράφτη μέσα στην καρδιά κι ουδέ ποτέ τση έλειώθη.

Και με τιμή ήταν (ήσαν) δυό κορμιά στου πόθου το καμίνι
Και κάμωμα πολλά ακριβό σ' έτοιους καιρούς εγίνη

Ήκουσες Αρετούσα μου τα θλιβερά μαντάτα,
Που ό κύρης σου μ' έξόρισε στης ξενιτιάς τη στράτα;

Τέσσερεις μέρες μοναχάς μου'δωκε ν'ανιμένω
Κι άπόκει να ξενίτευτώ,πολλά μακρά να πηαίνω

Και πως να σ' άποχωριστώ και πως να σου μακρύνω
Και πως να ζήσω δίχως σου στον ξορισμόν έκείνο;

Κατέχω το κι ο κύρης σου γλήγορα σε παντρεύγει
Ρηγόπουλο, αφεντόπουλο, σαν έισ' έσύ γυρεύει
.
Κι ο κύρης όντε βουληθεί και θε να με παντρέψη
Και δω πως γάμο κτάσσεται και το γαμπρό γυρέψη,

Καλλιά θανάτους εκατό την ώρα θέλω πάρει,
Άλλος παρά ο Ρωτόκριτος γυναίκα να με πάρη.




Παρακαλώ, θυμού καλά, ό,τι σου λέγω τώρα
Και γρήγορα μισεύγω σου, μακραίνω από τη χώρα

Μα όπου κι αν πάγω, όπου βρεθώ και τον καιρό που ζήσω
Τάσσω σου άλλη να μη δω μηδέ ν' ανατρανίσω

Καλλιά 'χω εσέ με θάνατο παρ' άλλη με ζωή μου,
Για σέναν εγεννήθηκε στον κόσμο το κορμί μου.




Τούτο εδώθη σ'ολους μας: ότι κι αν πεθυμούμε,
Μ'ολον οπού 'ναι δύσκολον, εύκολο το κρατούμε
Κι εύκολα το πιστεύγομε κείνο που μας αρέσει
Και κάθα είς σ' τούτο μπορεί να σφάλει και να φταίση.

Tα πάθη πια δεν κιλαδεί το πικραμένο αηδόνι,
αμέ πετά πασίχαρο, μ' άλλα πουλιά σιμώνει.

Ετούτ' η αγάπη η μπιστική με τη χαρά ετελειώθη
Και πλερωμή στα βάσανα μεγάλη τως εδόθη.

Για τούτο οπού 'ναι φρόνιμος , μηδέ χαθή στα πάθη
Το ρόδο κι όμορφος αθός γεννάται μες στ' αγκάθι.

Και κάθα είς που εδιάβασεν εδά κι ας το κατέχη :
Μη χάνεται στον κίνδυνο, μα πάντα ελπίδα άς έχη.

Στάλα τη στάλα το νερό το μάρμαρο τρυπάτο
Εκείνο που μισεί κανείς γυρίζει κι αγαπάτω.

Τα μάτια δεν καλοθωρούν στο μάκρεμα του τόπου
Μα πιο καλά και πιο μακριά θωρεί (βλέπει) η καρδιά του ανθρώπου.

Απ'οτι κάλλη έχει ο άνθρωπος τα λόγια έχουν τη χάρη
Και κάνουσι κάθε καρδιά παρηγοριά να πάρει

Για μένα όλα σφάλουσι και πάσιν άνω-κάτω
Για ΜΕ Ξαναγεννήθηκε η φύση των πραγμάτων.

Για μένα όλα σφάλουσι και πάσιν άνω-κάτω
Για ΜΕ Ξαναγεννήθηκε η φύση των πραγμάτων.
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Δευ Νοε 19, 2012 6:52 pm

Ο ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (α’ μέρος) click

Παραδοσιακές ενορχηστρώσεις
Ο ‘‘παραδοσιακός’’ «Ερωτόκριτος» σώζεται σε ποικίλες ηχογραφήσεις με την πιθανότατα παλαιότερη σωζόμενη να είναι εκείνη του λυράρη Νικολή Κατσούλη (‘‘Κουφιανού’’) από τη δεκαετία του 1930. Με την ακρόαση και άλλων παραδοσιακών ηχογραφήσεων, όπως εκείνων των Ευστράτιου Καλογερίδη μαζί με τον Α. Κνωσίου και την Στέλλα Αντωνίου στο τραγούδι (σε δίσκο που χρονολογείται περίπου στο 1952), του Κώστα Παπαδάκη (‘‘Ναύτη’’), της βιολίστριας Ασπασίας Παπαδάκη (δεκαετία του 1960), του Γιάννη Σκαλίδη με τη Δέσποινα Παπαδάκη στο τραγούδι (1966), του Σπύρου Σηφογιωργάκη (σε πολλές ηχογραφήσεις συμμετέχει και η σύζυγός του Χρυσούλα Ασκοξυλάκη), του Ιωσήφ Παναγιωτάκη και άλλων, παρατηρείται αμέσως πως η χαρακτηριστική πασίγνωστη συνοδευτική μελωδία διατηρείται από τότε έχοντας στην κάθε περίπτωση ορισμένες μικρές παραλλαγές.

Ο ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (β’ μέρος) click

Ο ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (γ’ μέρος) click

Οι ενορχηστρώσεις του Ερωτόκριτου click
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Δευ Δεκ 03, 2012 10:01 am


Εργασία για τη διδακτική ενότητα “Τα φύλα στη λογοτεχνία” Α΄Λυκείου

http://didefth.gr/mathimata/?p=3416
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Δεκ 04, 2012 9:01 pm

Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας της Α‘ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2011-12 – Υπόδειγμα Διαγωνίσματος

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Η Τιμή και το Χρήμα/Κεφάλαιο Β'

http://tiny.cc/aecyvw


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 22, 2013 8:05 pm, 3 φορές συνολικά
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Δεκ 04, 2012 9:06 pm

Τα φύλα στη λογοτεχνία Α2
Posted on October 7, 2012

http://koita.me/sofia/?cat=24

ομάδα α : https://www.youtube.com/watch?v=iQVJwwSGnow

ομάδα β :https://www.youtube.com/watch?v=YXap73H113s

ομάδα γ: https://www.youtube.com/watch?v=vQSsI8VWvU4&feature=fvwrel

ομάδα δ:https://www.youtube.com/watch?v=G2d5kwLWtU0&feature=related https://www.youtube.com/watch?v=-XFVzT_OkXs

ομάδα ε:http://ww.youtube.com/watch?v=yN9XoQSnxPo&feature=related

κάθε ομάδα παρακολουθεί, ακούει όλα τα αποσπάσματα- τραγούδια και γράφει ένα σύντομο κείμενο (250 λέξεις) : τα ιδιαίτερα συναισθήματα για τη γυναίκα (έχοντας υπόψη κάθε παράδειγμα).
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Δεκ 04, 2012 9:08 pm


Το Μάθημα της Λογοτεχνίας στην Α’ Λυκείου

Εκτός από την εισαγωγή του νέου μαθήματος της «Ερευνητικής Εργασίας», αλλάζουν πολλά και στο Μάθημα Λογοτεχνίας στην Α Λυκείου: οι στόχοι του μαθήματος, η διδακτική μεθοδολογία, οι δραστηριότητες των μαθητών και γενικά ο συνολικός τρόπος οργάνωσης του μαθήματος. Το κείμενο που ακολουθεί είναι μια μικρή συμβολή στις αναζητήσεις των διδασκόντων…

http://psifiakesergasies.files.wordpress.com/2011/09/logotexnia_a_lyk.pdf
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Δεκ 04, 2012 9:58 pm

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙΙ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)

http://eranistria.blogspot.gr/2011/12/blog-post_25.html

τα φύλα στη λογοτεχνία- Α λυκείου- ανάθεση εργασιών

http://filologikosoikos.blogspot.gr/2011/11/blog-post_07.html


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Τετ Δεκ 05, 2012 8:27 am, 1 φορά
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Δεκ 04, 2012 10:05 pm

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Δεκ 05, 2012 8:14 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Δεκ 05, 2012 8:19 am

Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ click

Χαρακτηριστικά Παραδοσιακής και Μοντέρνας Ποίησης

Συνοπτικό διάγραμμα
της ιστορικής εξέλιξης της νεοελληνικής ποίησης

http://digiclas.blogspot.gr/p/blog-page_12.html


ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ-ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΠΟΙΗΣΗΣ click

Χαρακτηριστικά της νεοτερικής ή μοντέρνας ποίησης click

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
(Σχεδιασμός διδασκαλίας)


http://fotodendro.blogspot.gr/2011/12/blog-post_14.html


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Τετ Ιαν 09, 2013 8:42 am, 4 φορές συνολικά
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Παρ Δεκ 07, 2012 6:31 pm

Τα φύλα στη λογοτεχνία. Η θέση της γυναίκας στην παραδοσιακή και τη σύγχρονη κοινωνία

Η γυναίκα στην παραδοσιακή κοινωνία: Ερωτόκριτος

http://ghtoyorfea.blogspot.gr/2011/11/blog-post_17.html
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Παρ Δεκ 07, 2012 9:26 pm

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Σαβ Δεκ 08, 2012 7:48 pm

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Πεμ Δεκ 13, 2012 6:53 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Πεμ Δεκ 13, 2012 7:14 am

Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με τα φύλα στη λογοτεχνία. Μέσα από τη μελέτη διαφόρων κειμένων θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα, να αναδείξουμε τους ρόλους και τις σχέσεις και να αιτιολογήσουμε όλα αυτά εντάσσοντας τα στο κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο της εποχής τους. Στην συνέχεια θα προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε και να συγκρίνουμε ένα μη λογοτεχνικό κείμενο με ομόθεμο λογοτεχνικό. Επίσης θα επισημάνουμε, αντλώντας υλικό από τα κείμενα μας την οπτική γωνία μέσω της οποίας κατασκευάζεται το στερεότυπο του φύλου. Θα συγκρίνουμε, επίσης, ένα λογοτεχνικό έργο με τη μεταφορά του στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.Κατόπιν θα προχωρήσουμε στην συγγραφή κειμένου για το οπισθόφυλλο του βιβλίου, το οποίο θα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσπαθεί να ελκύσει έφηβους αναγνώστες. Θα ακολουθήσει η ταύτιση με κάποιον ήρωα και η συγγραφή σελίδων του ημερολογίων του ή επιστολών του. Ακόμη θα προσπαθήσουμε συνδέσουμε την ψυχολογία και την τέχνη με την λογοτεχνία.



ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Πεμ Δεκ 13, 2012 7:34 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Ιαν 08, 2013 10:50 pm

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Ιαν 09, 2013 8:45 am

Παραδοσιακή και Μοντέρνα ποίηση: Απαγγελίες ποιημάτων

http://a34lykxalk.blogspot.gr/2012/01/blog-post_1945.html

Παραδοσιακή και Μοντέρνα Ποίηση

http://alfa2dos.blogspot.gr/2012/01/blog-post_23.html


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Τετ Ιαν 09, 2013 8:55 am, 1 φορά
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Ιαν 09, 2013 8:52 am


ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ (SLIDE)

http://www.slideshare.net/dimichri65/ss-10618241
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Ιαν 09, 2013 9:00 am


ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ : ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

http://dide-anatol.att.sch.gr/tte/nea/sumbouloi/yperrealismos_gym.pdf
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Ιαν 09, 2013 8:52 pm

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Ιαν 13, 2013 10:29 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Δευ Ιαν 14, 2013 7:11 pm


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΚΗΣ

http://paroutsas.jmc.gr/verses.htm

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

http://stefanu.jimdo.com/ooyi.php


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Σαβ Απρ 06, 2013 9:34 am, 1 φορά
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τρι Ιαν 15, 2013 8:01 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Τετ Φεβ 13, 2013 4:35 pm


Ο Δημιουργός ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ φιλοξενεί στην εκπομπή «Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΜΕΛΟΠΟΙΕΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ», διακεκριμένους έλληνες δημιουργούς από το χώρο του θεάτρου, της μουσικής και της λογοτεχνίας με σκοπό να συζητήσουν για τα ποιήματα που μελοποιήθηκαν και έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό.

http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=74855&autostart=0
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Πεμ Μαρ 21, 2013 4:06 pm


ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΑΤΡΟ

Σαίξπηρ : Ρωμαίος και Ιουλιέτα

ΚΕΙΜΕΝΟ read this!
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Σαβ Απρ 06, 2013 8:49 am

Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας της Α‘ τάξης Γενικού Λυκείου



ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Δίνονται στους μαθητές δύο θέματα.

Το κάθε θέμα περιλαμβάνει ένα ή (αν πρόκειται για ποιήματα) περισσότερα άγνωστα λογοτεχνικά κείμενα, ομοειδή ή ομόθεμα με τις διδακτικές ενότητες που διδάχτηκαν (Τα φύλα στη λογοτεχνία, Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση, Θέατρο). Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν το ένα από τα δύο θέματα. Ακριβώς επειδή είναι άγνωστα, είναι σημαντικό να έχουν δυνατότητα επιλογής. Οι «ερωτήσεις» που τα συνοδεύουν είναι παρόμοιες με αυτές που δούλεψαν μέσα στην τάξη και ελέγχουν το βαθμό κατάκτησης των δεξιοτήτων και των γνώσεων που αναφέρονται στη στήλη 5 του Προγράμματος Σπουδών.

Οι μαθητές καλούνται: Σε περίπτωση που το δοσμένο κείμενο είναι αφηγηματικό ή θεατρικό:

(1α) Να διακρίνουν και να περιγράψουν τον κεντρικό λογοτεχνικό χαρακτήρα κάνοντας τις αντίστοιχες παραπομπές στο κείμενο σε σχέση με τον κοινωνικό του ρόλο ως άνδρα ή γυναίκας, τα στερεότυπα που τον περιβάλλουν, τις σχέσεις των φύλων. Να αιτιολογήσουν τα παραπάνω, παραπέμποντας στο ιστορικό, κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφεται το κείμενο.
(1β) Να εκφέρουν άποψη για το θέμα του κειμένου, συνδέοντάς το με την καθημερινή τους εμπειρία ή εναλλακτικά (1β) Να διατυπώσουν το κεντρικό διακύβευμα-σύγκρουση σε ένα θεατρικό έργο.

Οι ερωτήσεις αυτές βαθμολογούνται με 1α (25) + 1β (25) = 50 μονάδες

(2α) Να μετατρέψουν κομμάτι του θεατρικού κειμένου σε αφηγηματικό λόγο. ή εναλλακτικά (2α) Να αλλάξουν τον αφηγητή της ιστορίας προκειμένου να δοθεί έμφαση στη σημασία της «φωνής» (φωνή ενηλίκου, άνδρα, γυναίκας, νέου, νέας).
(2β) Να συγγράψουν ένα μικρό κείμενο ως «διαφήμιση» ή βιβλιοπαρουσίαση ή κριτική για το κείμενο που θα δοθεί ή να τοποθετηθούν (αν συμφωνούν ή διαφωνούν και γιατί) απέναντι σε κριτική που θα δοθεί. ή εναλλακτικά (2β) Να ταυτιστούν με κάποιον ήρωα του κειμένου και να γράψουν σελίδες του ημερολογίου του ή επιστολών του.

Τα θέματα αυτά βαθμολογούνται με 2α (25) + 2β (25) = 50 μονάδες

Σε περίπτωση που το θέμα περιλαμβάνει δύο ή τρία ποιήματα, οι μαθητές καλούνται:

(1α) Να αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης και να διακρίνουν τα ποιήματα σε παραδοσιακά και μοντέρνα με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά.

(1β) Να τα κατατάξουν σε μια σειρά από το πιο παραδοσιακό ως το πιο υπερρεαλιστικό και, ενδεχομένως, να ανιχνεύσουν το λογοτεχνικό κίνημα στο οποίο εντάσσεται το καθένα.

Οι ερωτήσεις αυτές βαθμολογούνται με 1α (30) + 1β (20) = 50 μονάδες

(2α) Να εντοπίσουν τις πιο «ποιητικές» και τις πιο «καθημερινές» λέξεις στα ποιήματα και να τις τοποθετήσουν σε πίνακα με δύο ή περισσότερες στήλες.
(2β) Να εντοπίσουν τα σύμβολα σε όσα ποιήματα υπάρχουν και να τα κατατάξουν σε κατηγορίες ανάλογα με το είδος τους (αντικείμενα, φυσικά φαινόμενα, εικόνες, ήχοι). ή εναλλακτικά (2β) Να εντοπίσουν λυρικά ή δραματικά στοιχεία στα ποιήματα.

Οι ερωτήσεις αυτές βαθμολογούνται με 2α (25) + 2β (25) = 50 μονάδες




Θα αλλάξει ο τρόπος εξέτασης των μαθητών στη διάρκεια της χρονιάς και στις τελικές εξετάσεις;
Η αξιολόγηση των μαθητών αντιστοιχεί στη σκοποθεσία και στο περιεχόμενο του Π.Σ. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές αξιολογούνται με βάση τις ατομικές και ομαδικές εργασίες όπως περιγράφονται στο Π.Σ. και στα προτεινόμενα σενάρια. Στο τέλος της χρονιάς εξετάζονται σε άγνωστο κείμενο, ομόθεμο ή ομοειδές με αυτά που διάβασαν και με ερωτήσεις ανάλογες με τις δραστηριότητες που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Κατά την εξέταση του μαθήματος από το τρέχον σχολικό έτος (2012-13) δεν θα δίδονται στους μαθητές δύο θέματα, (όπως προβλέπεται στο Π.Δ. 48/2012, άρθρο 1, παρ. 9) αλλά ένα θέμα (θα ακολουθήσει σχετική τροποποίηση). Κατά τα λοιπά ισχύει ό,τι προβλέπεται στην παρ. 9 του άρθρου 1 του Π.Δ. 48/2012 (ΦΕΚ Α΄97).

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ αρχείο word

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ click
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Σαβ Απρ 06, 2013 9:11 am


Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Α΄ 55 δημοσιεύτηκε το Π.Δ.24/2013 με τίτλο «Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ/τος 48/2012 «Τροποποίηση του Π.Δ. 60/2006 “Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου” (A΄ 65)» (Α΄ 97)».

Η τροποποίηση αναφέρεται στην εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας & της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου .

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

http://didefth.gr/lows/fek_2013_55a.pdf
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Σαβ Απρ 06, 2013 10:37 am

Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Παρ Μάης 24, 2013 3:53 pm


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ : ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΘΕΜΑ : Η ΠΡΟΙΚΑ

http://4lyk-ioann.ioa.sch.gr/index_htm_files/6%20H%20proika.pdf
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Empty Απ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΗΝ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσίευση από Admin Σαβ Μάης 25, 2013 11:43 am


Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου
• Είδος διδακτικής πρακτικής: project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
• Προτεινόμενη διάρκεια: 20 ώρες
Εισαγωγικές παρατηρήσεις

http://alfa3-2lykpyla.blogspot.gr/2013/02/blog-post_972.html
Admin
Admin
Admin

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 2317
Ημερομηνία εγγραφής : 05/10/2011

https://filologoi02.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης