Logo Design byFlamingText.com
ΣΤΕΙΛΕ Π.Μ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ CHAT
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ
10-12-2011 έως 17-12-2013
134.981 επισκέπτες
Παρόντες χρήστες
24 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 24 επισκέπτες Κανένας
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 228, στις Πεμ Φεβ 01, 2024 11:36 pm
Πρόσφατα Θέματα
» Προσλήψεις Αναπληρωτών 2017-18από Admin Τετ Οκτ 25, 2017 1:20 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Πεμ Απρ 27, 2017 6:29 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2017-18
από Admin Παρ Απρ 14, 2017 8:29 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών στην Ενισχυτική Διδασκαλία
από Admin Τρι Δεκ 13, 2016 4:36 pm
» Αιτήσεις αναπληρωτών 2016-17
από Admin Δευ Οκτ 03, 2016 6:54 pm
» δίχρονα φωνήεντα
από Admin Τετ Ιουλ 06, 2016 4:19 pm
» Προσλήψεις αναπληρωτών 2015-16
από Admin Σαβ Απρ 09, 2016 2:45 pm
» μετάφραση στα αρχαία
από coniecit Κυρ Ιαν 31, 2016 6:35 pm
ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
2 απαντήσεις
ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ - ΠΕ 02 :: ΘΕΜΑΤΑ - TOPICS :: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΦΟΡΟΥΜ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΙΝΟΥ :: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Σελίδα 1 από 1
ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Πολυτεχνείου 6, 10433 Αθήνα
τηλ.: 210-5243434, fax: 210-5228231
e-mail: p-e-f@otenet.gr
http://www.p-e-f.gr
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Με ιδιαίτερη ανησυχία η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων πληροφορήθηκε πως συζητείται το ενδεχόμενο να δίδεται ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους, κοινωνιολόγους κ.ά.).
Η ΠΕΦ εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού, ο οποίος θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση το πολύπαθο μάθημα της Ιστορίας.
Πρέπει επιτέλους η πολιτεία να παύσει να αντιμετωπίζει το μάθημα της Ιστορίας με τη λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος. Οφείλει δε να αντιληφθεί πως η πραγματική δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των αυριανών πολιτών στηρίζεται εν πολλοίς στη διαμόρφωση μιας ουσιαστικής ιστορικής συνείδησης.
Σε μια εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται, είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται ένα μείζονος μορφωτικής και διαπαιδαγωγικής αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία, με την ευκαιριακή ανάθεση της διδασκαλίας του σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι δεν διαθέτουν την επιστημονική επάρκεια για να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις του. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθηγητές ξενογλώσσων ειδικοτήτων δεν έχουν διδαχθεί την Ιστορία σε προπτυχιακό επίπεδο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, από όλες τις άλλες ειδικότητες μόνον οι υποψήφιοι για διορισμό φιλόλογοι εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας.
Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να τους αφαιρείται η δυνατότητα διδασκαλίας ενός αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο του διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να ανατίθεται σε άλλες ειδικότητες οι οποίες δεν έχουν τύχει ούτε της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης στο μάθημα;
Η ΠΕΦ ζητεί να αρθεί αμέσως η υποβάθμιση του μαθήματος και να αποκατασταθεί η βαρύτατα πληγείσα τα τελευταία χρόνια αξία του, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του (και μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην οποία το μάθημα είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο) και με την αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε φιλολόγους, οι οποίοι εξ άλλου μπορούν να αξιοποιούν την ιστορική γνώση αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα διδακτικά αντικείμενα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) και μετατρέποντας έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν.
Ζητούμε από τα ιστορικά τμήματα των Φιλοσοφικών Σχολών να υπερασπισθούν την ιστορική επιστήμη και γνώση συντασσόμενοι στον αγώνα για την υπεράσπιση του μαθήματος με τους μαχόμενους φιλολόγους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΦ
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Επιστημονική Ένωση Νέα Παιδεία
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ
ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
http://www.neapaideia-glossa.gr/pdf/NP_Istoria_Iounios2013fin.pdf
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
Η Επιστημονική Ένωση και η Διεύθυνση του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ διαμαρτύρο-νται έντονα για τη σχεδιαζόμενη από το Υπουργείο Παιδείας αλλαγή της πρώτης ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας, και ουσιαστικά την αφαίρεση από πολλούς εκπαιδευτικούς (ΠΕ02) που έχουν ως κύριο αντικείμενο σπουδών την Ιστορία, το δικαίωμα να διδάσκουν αυτό το γνωστικό αντικείμενο.
Αναλυτικότερα, το Υπουργείο Παιδείας αφού αύξησε αδικαιολόγητα και ισοπεδωτικά το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών μειώνοντας σε υποτιμητικό και εξα-θλιωτικό επίπεδο το μισθό τους, «διαπίστωσε» ότι δεν συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων (θεολόγοι, καθηγητές ξένων γλωσσών, νομικοί κτλ). Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη ανάθεση σ’ αυτές τις ειδικότητες (και όχι στους ΠΕ02, όπως υπήρχε μέχρι σήμερα) του μαθήματος της Ιστορίας με το ευτελές επιχείρημα ότι ήδη αυτό έχει παγιωθεί στα σχολεία τα τελευταία χρόνια. Eνώ, από την άλλη, με μια διχαστική και τρομοκρατική λογική το θεωρεί ως «λύση» στην απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα!
Το ερώτημα που γεννιέται είναι γιατί επιλέγεται η Ιστορία (και όχι άλλα μαθήματα) για μια ακόμη φορά ως το εξιλαστήριο θύμα αυτής της προκλητικής απόφασης; Η ερμηνεία είναι προφανής, και είναι καθαρά πολιτική. Στόχος είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον υποβάθμισης και απαξίωσης της γνώσης στο οποίο ο μαθητής δεν θα ερευνά, δεν θα κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις αλλά, παρότι ενδιαφέρεται για το ιστορικό παρελθόν, θα παρακολουθεί άβουλος και αδιάφορος ένα απαξιωμένο μάθημα του σχολικού προγράμματος, που θα αναπαράγει μηχανιστικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο και θα διδάσκεται εντελώς εργαλειακά από έναν ιστορικά αναλφάβητο εκπαιδευτικό.
Δεν πρόκειται, λοιπόν, για την απλή και «αθώα» αγωνία της κάλυψης ωραρίου(η οποία μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους) αλλά για συνειδητή επιλογή εξοβελισμού ενός γνωστικού αντικειμένου και μιας ολόκληρης επιστημονικής κοινότητας εκπαιδευτικών από το σημερινό σχολείο, γεγονός όχι τυχαίο ούτε μοναδικό αφού θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σ’ άλλα βασικά γνωστικά αντικείμενα. Οι συγκεκριμένοι κυβερνώντες αφού κατέλυσαν και συνεχίζουν να καταλύουν μέσω της επιστράτευσης κάθε έννοια ελευθερίας, με δεδομένη τη στάση «φόβου και ανησυχίας» που εκδηλώνουν καθημερινά απέναντι στον επιστημονικό λόγο της Ιστορίας, στοχεύουν στη διαιώνιση της ιστορικής άγνοιας των μαθητών και την ευκολότερη χειραγώγησή τους σε «μύθους» και ιδεολογήματα που κυριαρχούν στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, από την πολιτική μέχρι τα «ιστορικά παραπροϊόντα» πολλών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιστημονικές Ενώσεις, τις πανεπιστημιακές σχολές, τους συνδικαλιστικούς φορείς, τους φοιτητικούς συλλόγους και κάθε σοβαρό και υπεύθυνο πολίτη να αντιδράσουν τόσο με νομικά μέσα όσο και με κοινωνική πολιτική διαμαρτυρία στο σχεδιαζόμενο εξοβελισμό των ιστορικών ως διδασκόντων αλλά και της ιστορικής σκέψης από την εκπαίδευση. Είναι ζήτημα δημοκρατίας και στοιχειώδους επιστημονικής και παιδαγωγικής αξιοπρέπειας!
Εκ μέρους της Επιστημονικής Ένωσης ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κώστας Αγγελάκος
Επίκουρος Καθηγητής
Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
Η Επιστημονική Ένωση και η Διεύθυνση του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ διαμαρτύρο-νται έντονα για τη σχεδιαζόμενη από το Υπουργείο Παιδείας αλλαγή της πρώτης ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας, και ουσιαστικά την αφαίρεση από πολλούς εκπαιδευτικούς (ΠΕ02) που έχουν ως κύριο αντικείμενο σπουδών την Ιστορία, το δικαίωμα να διδάσκουν αυτό το γνωστικό αντικείμενο.
Αναλυτικότερα, το Υπουργείο Παιδείας αφού αύξησε αδικαιολόγητα και ισοπεδωτικά το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών μειώνοντας σε υποτιμητικό και εξα-θλιωτικό επίπεδο το μισθό τους, «διαπίστωσε» ότι δεν συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων (θεολόγοι, καθηγητές ξένων γλωσσών, νομικοί κτλ). Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη ανάθεση σ’ αυτές τις ειδικότητες (και όχι στους ΠΕ02, όπως υπήρχε μέχρι σήμερα) του μαθήματος της Ιστορίας με το ευτελές επιχείρημα ότι ήδη αυτό έχει παγιωθεί στα σχολεία τα τελευταία χρόνια. Eνώ, από την άλλη, με μια διχαστική και τρομοκρατική λογική το θεωρεί ως «λύση» στην απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα!
Το ερώτημα που γεννιέται είναι γιατί επιλέγεται η Ιστορία (και όχι άλλα μαθήματα) για μια ακόμη φορά ως το εξιλαστήριο θύμα αυτής της προκλητικής απόφασης; Η ερμηνεία είναι προφανής, και είναι καθαρά πολιτική. Στόχος είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον υποβάθμισης και απαξίωσης της γνώσης στο οποίο ο μαθητής δεν θα ερευνά, δεν θα κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις αλλά, παρότι ενδιαφέρεται για το ιστορικό παρελθόν, θα παρακολουθεί άβουλος και αδιάφορος ένα απαξιωμένο μάθημα του σχολικού προγράμματος, που θα αναπαράγει μηχανιστικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο και θα διδάσκεται εντελώς εργαλειακά από έναν ιστορικά αναλφάβητο εκπαιδευτικό.
Δεν πρόκειται, λοιπόν, για την απλή και «αθώα» αγωνία της κάλυψης ωραρίου(η οποία μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους) αλλά για συνειδητή επιλογή εξοβελισμού ενός γνωστικού αντικειμένου και μιας ολόκληρης επιστημονικής κοινότητας εκπαιδευτικών από το σημερινό σχολείο, γεγονός όχι τυχαίο ούτε μοναδικό αφού θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σ’ άλλα βασικά γνωστικά αντικείμενα. Οι συγκεκριμένοι κυβερνώντες αφού κατέλυσαν και συνεχίζουν να καταλύουν μέσω της επιστράτευσης κάθε έννοια ελευθερίας, με δεδομένη τη στάση «φόβου και ανησυχίας» που εκδηλώνουν καθημερινά απέναντι στον επιστημονικό λόγο της Ιστορίας, στοχεύουν στη διαιώνιση της ιστορικής άγνοιας των μαθητών και την ευκολότερη χειραγώγησή τους σε «μύθους» και ιδεολογήματα που κυριαρχούν στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, από την πολιτική μέχρι τα «ιστορικά παραπροϊόντα» πολλών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιστημονικές Ενώσεις, τις πανεπιστημιακές σχολές, τους συνδικαλιστικούς φορείς, τους φοιτητικούς συλλόγους και κάθε σοβαρό και υπεύθυνο πολίτη να αντιδράσουν τόσο με νομικά μέσα όσο και με κοινωνική πολιτική διαμαρτυρία στο σχεδιαζόμενο εξοβελισμό των ιστορικών ως διδασκόντων αλλά και της ιστορικής σκέψης από την εκπαίδευση. Είναι ζήτημα δημοκρατίας και στοιχειώδους επιστημονικής και παιδαγωγικής αξιοπρέπειας!
Εκ μέρους της Επιστημονικής Ένωσης ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κώστας Αγγελάκος
Επίκουρος Καθηγητής
Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Πολύ καλές οι επιστολές.Θα γράψω κι εγώ μία στη δημώδη όμως και με ύφος δηκτικό.Ως αύριο θα είναι έτοιμη.
ΙΝΩ- Αριθμός μηνυμάτων : 492
Ημερομηνία εγγραφής : 09/11/2011
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
ΤΟ «ΕΓΚΛΗΜΑ» ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Εδώ και καιρό παρακολουθώ δημοσιεύματα συναδέλφων και Ενώσεων φιλολόγων (πε02) να διαμαρτύρονται με έντονο τρόπο για το θέμα της ανάθεσης του μαθήματος της ιστορίας σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων με αποκλειστικό στόχο την συμπλήρωση ωραρίου. Θεωρείται απαράδεκτο, διότι κάτι τέτοιο δεν εξασφαλίζει την συνέχεια και την αρμονία του διδακτικού έργου στο σχολείο και δεν φέρει θετικά αποτελέσματα. Τα μαθήματα της γλώσσας και των αρχαίων ελληνικών ακολουθούν ένα πρόγραμμα γραμμικής εξέλιξης και πρέπει και επιβάλλεται να διδάσκονται μόνο από φιλόλογο. Στο γυμνάσιο τίθενται οι βάσεις του μαθητή, για να συνεχίσει στο λύκειο και οι βάσεις λαμβάνονται σε όλα τα μαθήματα, αρχαία, στη νεοελληνική γλώσσα, στην ιστορία, στην λογοτεχνική παραγωγή.
Αν, για παράδειγμα, η ιστορία διδάσκεται από έναν μη φιλόλογο (πράγμα που συμβαίνει ήδη), πως θα είναι δυνατόν να διορθώσει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σε μια ολιγόλεπτη δοκιμασία, όταν δεν έχει να κάνει με γνώσεις μόνο, αλλά με έκφραση! Πως θα επιλεγούν και πως θα αντιμετωπιστούν οι πηγές, όταν δεν έχει σπουδάσει το ελάχιστο από το αντικείμενο της ιστορίας! Δηλαδή μόνο για να συμπληρώσει ωράριο και να μην μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα; Απαράδεκτο!
Τα αρχαία ελληνικά από μετάφραση ή το πρωτότυπο χρειάζονται την συμβολή της ιστορίας, για να γίνουν κατανοητά, και πολλές φορές χρειάζονται και της αρχαιολογίας. Πως θα ανταποκριθούν οι μαθητές της Β΄ ή Γ΄ λυκείου σε ένα απόσπασμα του Θουκυδίδη ως άγνωστο κείμενο, όταν δεν γνωρίζουν πολλά για την κλασική εποχή από την ιστορία της Α΄ γυμνασίου ή του λυκείου! Όταν δεν θα κατανοούν το νόημα και τα ύφος του κειμένου!
Αν πράγματι δοθεί το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας σε μη φιλόλογο, πως θα γίνει σωστό το έργο, αφού έχουμε να κάνουμε με λογοτεχνικά ρεύματα, με γλώσσα και έκφραση! Το πρόβλημα είναι εμφανές, γιατί αποδεικνύεται πως το ένα σχετίζεται με το άλλο! Πρέπει να κατανοήσουμε πως δεν είναι όλα νόημα και τελειώσαμε! Μια τέτοια τακτική έχει ολέθρια αποτελέσματα και δημιουργεί προβλήματα σε κάθε μαθητή που μεταβαίνει από τη μια τάξη στην άλλη ή από την μια βαθμίδα στην άλλη!
Κουτσανδρέα Κυριακή
Φιλόλογος πε02
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Για τους καθηγητές ελληνικής και ξένης φιλολογίας που ερίζουν για το μάθημα της Ιστορίας:
πρώτα πρώτα, ψυχραιμία! Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε. (στην Αργολίδα πλεονάζουν 15 φιλόλογοι και 14 Γαλλικής)
Εφόσον το πρόβλημα προκύπτει από την αύξηση του ωραρίου και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων + την αύξηση μαθητών ανά τμήμα + τις συγχωνεύσεις τμημάτων (και σχολικών μονάδων φυσικά),
θα μπορούσε να βρεθεί λύση εάν:
η δεύτερη ξένη γλώσσα ξαναγινόταν τρίωρο μάθημα με οροφή τους 25 μαθητές ανά τμήμα (δηλαδή με 13-20 μαθητές ανά τμήμα στην πράξη)
με τη διασφάλιση της διδασκαλίας και των δύο δεύτερων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο
ενδεχομένως αυτό θα σήμαινε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Νεοελ. Γλώσσας ή/και των Αρχαίων Ελληνικών
ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Α ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΕ2 (ας μείνει η β ανάθεση, κι αν κινδυνεύει κάποιος, ας πάρει ιστορία με απόφαση συλλόγου όπως προβλέπει το ισχύον καθεστώς)
Γιατί:
α) η ιστορία δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική εθνική κουλτούρα (γλώσσα, λογοτεχνία, τέχνη)
β) οι ξενόγλωσσοι δεν έχουν διδαχθεί αρχαία και βυζαντινή ιστορία ως υποχρεωτικό μάθημα
γ) οι Θεολόγοι έχουν διδαχθεί βασικά Βυζαντινή
δ) οι ΠΕ2 έχουν εξεταστεί γραπτώς στον ΑΣΕΠ στην Ιστορία
ε) πολλοί ΠΕ2 έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ακόμη και διδακτορικό στην ιστορία και είναι παράλογο αυτοί να αποκλείονται από τη διδασκαλία της παρότι συχνά το δημόσιο επένδυσε και χρηματοδότησε τις σπουδές τους
στ) ούτε η λογοτεχνία ούτε η γλώσσα (αρχαία και νέα) μπορούν να διδαχθούν αποτελεσματικά χωρίς την ιστορία
ζ) είναι επιλογή του συστήματος η ιστορία να μεταβληθεί σε μία υποκειμενική αφήγηση λίγο πολύ λογοτεχνική και κυρίως απεθνικοποιημένη προκειμένου δήθεν να αποδομηθεί η "εθνική αφήγηση" και μέσω της αποδόμησης αυτής, χωρίς δηλαδή εθνική συνείδηση να υποταχθούν ευκολότερα οι λαοί στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο.
η) γιατί μια τέτοια αποεθνικοποιημένη ιστορία, θα ενθαρρύνει τελικά εθνικιστές, φασίστες, ναζιστές κλπ μισαλλόδοξους να καλύψουν το κενό της καλλιέργειας εθνικής συνείδησης (για όσους έχουν ιστορική συνείδηση, ας μελετήσουν το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Γιουγκοσλαβίας)
Για τους καθηγητές ελληνικής και ξένης φιλολογίας που ερίζουν για το μάθημα της Ιστορίας:
πρώτα πρώτα, ψυχραιμία! Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε. (στην Αργολίδα πλεονάζουν 15 φιλόλογοι και 14 Γαλλικής)
Εφόσον το πρόβλημα προκύπτει από την αύξηση του ωραρίου και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων + την αύξηση μαθητών ανά τμήμα + τις συγχωνεύσεις τμημάτων (και σχολικών μονάδων φυσικά),
θα μπορούσε να βρεθεί λύση εάν:
η δεύτερη ξένη γλώσσα ξαναγινόταν τρίωρο μάθημα με οροφή τους 25 μαθητές ανά τμήμα (δηλαδή με 13-20 μαθητές ανά τμήμα στην πράξη)
με τη διασφάλιση της διδασκαλίας και των δύο δεύτερων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο
ενδεχομένως αυτό θα σήμαινε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Νεοελ. Γλώσσας ή/και των Αρχαίων Ελληνικών
ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Α ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΕ2 (ας μείνει η β ανάθεση, κι αν κινδυνεύει κάποιος, ας πάρει ιστορία με απόφαση συλλόγου όπως προβλέπει το ισχύον καθεστώς)
Γιατί:
α) η ιστορία δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική εθνική κουλτούρα (γλώσσα, λογοτεχνία, τέχνη)
β) οι ξενόγλωσσοι δεν έχουν διδαχθεί αρχαία και βυζαντινή ιστορία ως υποχρεωτικό μάθημα
γ) οι Θεολόγοι έχουν διδαχθεί βασικά Βυζαντινή
δ) οι ΠΕ2 έχουν εξεταστεί γραπτώς στον ΑΣΕΠ στην Ιστορία
ε) πολλοί ΠΕ2 έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ακόμη και διδακτορικό στην ιστορία και είναι παράλογο αυτοί να αποκλείονται από τη διδασκαλία της παρότι συχνά το δημόσιο επένδυσε και χρηματοδότησε τις σπουδές τους
στ) ούτε η λογοτεχνία ούτε η γλώσσα (αρχαία και νέα) μπορούν να διδαχθούν αποτελεσματικά χωρίς την ιστορία
ζ) είναι επιλογή του συστήματος η ιστορία να μεταβληθεί σε μία υποκειμενική αφήγηση λίγο πολύ λογοτεχνική και κυρίως απεθνικοποιημένη προκειμένου δήθεν να αποδομηθεί η "εθνική αφήγηση" και μέσω της αποδόμησης αυτής, χωρίς δηλαδή εθνική συνείδηση να υποταχθούν ευκολότερα οι λαοί στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο.
η) γιατί μια τέτοια αποεθνικοποιημένη ιστορία, θα ενθαρρύνει τελικά εθνικιστές, φασίστες, ναζιστές κλπ μισαλλόδοξους να καλύψουν το κενό της καλλιέργειας εθνικής συνείδησης (για όσους έχουν ιστορική συνείδηση, ας μελετήσουν το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Γιουγκοσλαβίας)
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Οι φιλόλογοι προς απόλυση, οι ανθρωπιστικές σπουδές στα Τάρταρα
Αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με τις δεύτερες αναθέσεις ξενόγλωσσων και θεολόγων παίρνει εγκληματικές διαστάσεις αυτόν τον Ιούνιο.Αφαιρείται το μάθημα της Ιστορίας, και οσονούπω και της Λογοτεχνίας ,από τους φιλόλογους κλασικών σπουδών και περνά στη διδακτική δικαιοδοσία των παραπάνω ειδικοτήτων.
Έτσι συντελείται ένα διπλό ανοσιούργημα :και οι φυσικοί διδάσκοντες αυτών των γνωστικών αντικειμένων αποκλείονται και το εργασιακό τους μέλλον ανατρέπεται.Οι ξενόγλωσσοι και οι θεολόγοι τσοντάρουν και λίγες ώρες Ιστορίας και εξασφαλίζουν την οργανικούλα τους, κερδισμένη με διαβλητά κριτήρια και με λίγες μονάδες μετάθεσης.Και ο φιλόλογος με πολλές μονάδες μετάθεσης συνεχίζει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, περιπλανιέται όπου βρεθεί λειτουργικό κενό και στερείται της άσκησης του αναφαίρετου δικαιώματός του, ως καταρτισμένου, να διδάξει μαθήματα της πανεπιστημιακής του ειδίκευσης.
Ακούγονται εξωφρενικά αλλά γίνονται όλα αυτά.Οι σύμβουλοι φιλολόγων έπρεπε να έχουν αντιδράσει δυναμικότερα.Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων δεν έπρεπε να αρκείται σε μια όλη - όλη ανακοίνωση διαμαρτυρίας.Δεν μπορεί ο κάθε καρεκλοκένταυρος , βάσει αυθαίρετων αιτιάσεων και μπακαλίστικων πρακτικών οικονομίας , να οδηγεί το μαθητικό δυναμικό αυτής της χώρας στην ιστορική άγνοια και εθνική αμνησία.
Φοβάμαι ότι το επόμενο βήμα του Υπουργείου Παιδείας θα είναι 10 ώρες Γυμναστικής την εβδομάδα γιατί πλεονάζουν συνάδελφοι φυσικής αγωγής.Τέτοια είναι τα ταπεινά κριτήρια τους.Δεν έχουν όραμα για την εκπαίδευση.Δε θέλουν πραγματικά μορφωμένους, απόδειξη ότι εξολόθρευσαν το μάθημα της Φιλοσοφίας.Θέλουν ανειδίκευτους εργάτες και οσφυοκάμπτες ξενοδοχο-υπάλληλους.Φοβούνται τη σοσιαλιστική ιδεολογία, τον πλουραλισμό της σκέψης, τα δημοκρατικά ήθη, την πολυφωνία του κοινοβουλίου.
Στη συνεχή υποβάθμιση , παντί τρόπω, της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του Έλληνα Εκπαιδευτικού έρχονται να ενσπείρουν το διχασμό.Οι φιλόλογοι πρέπει να αμυνθούν στη λαίλαπα της αμάθειας που προορίζουν για τα παιδιά μας.Άλλωστε στρέφονται, αμυνόμενοι, ενάντια αυτών που τους αρέσει η αυθαιρεσία και το άρχεσθαι χειρών αδίκων.
Αυτοί δέχτηκαν πρώτοι επίθεση και υποβάθμιση των εργασιακών και διδακτικών τους δικαιωμάτων, δε ρωτήθηκαν ποτέ για αυτή τη βίαιη αναμόχλευση ωρών διδασκαλίας και γνωστικού αντικειμένου.
ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Καθηγητής(φιλόλογος) 1ου Γυμνασίου Σπάρτης (λειτουργικό κενό)
Μέλος ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Σπάρτης
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Το θέμα αρχίζει να παίρνει διαστάσεις.Αdmin βάλε λογότυπο και στείλτο.
ΙΝΩ- Αριθμός μηνυμάτων : 492
Ημερομηνία εγγραφής : 09/11/2011
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Ιστορικοί και φιλόλογοι ζητούν να διδάσκουν μόνον αυτοί Ιστορία
Αντιδρούν στο να καλύπτουν απλώς ώρες διδασκόντων άλλων τομέων
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=518794
Αντιδρούν στο να καλύπτουν απλώς ώρες διδασκόντων άλλων τομέων
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=518794
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Κάτω τα χέρια από την Ιστορία
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Κάτω τα χέρια από την Ιστορία
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Μετά τη λαίλαπα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων, την αιφνιδιαστική και Γκεμπελίστικη αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, μαθαίνουμε πως σχεδιάζετε να δώσετε το μάθημα της Ιστορίας ως α’ ανάθεση σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους, νομικούς και κοινωνιολόγους) χωρίς κανένα επιστημονικό επιχείρημα.
Η ζημιά μιας τέτοιας ενέργειας θα είναι ανήκεστη για το μάθημα της Ιστορίας που τελευταίως έχει καταντήσει μάθημα- άθυρμα.
Αναλυτικά και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα εξέθεσαν πρόσφατα έγκριτοι φιλόλογοι της ΠΕΦ, του επιστημονικού περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ καθώς και πολλών συνδέσμων Φιλολόγων ανά την Ελλάδα. Εμείς θα σταθούμε μόνο στα εξής:
- Μόνο οι φιλόλογοι διδάχτηκαν αναλυτικά όλες τις περιόδους Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο.
- Μόνο οι Φιλόλογοι διαγωνίστηκαν σε υπέρογκη ύλη στο εν λόγω μάθημα σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.
- Έκαστος εφ’ ω ετάχθη. Αλλιώς, κλείστε τις Φιλοσοφικές Σχολές και δημιουργήστε ένα Πανεπιστήμιο του οποίου οι απόφοιτοι θα είναι πανεπιστήμονες και θα διδάσκουν λίγο απ’ όλα.
Εσείς, επειδή προφανώς με την αύξηση ωραρίου – ας μας επιτραπεί η δημώδης έκφραση- «δε σας βγαίνουν τα κουκιά», σχεδιάζετε να δώσετε την Ιστορία ως α’ ανάθεση στις προαναφερθείσες ειδικότητες. Σε μια τέτοια ενέργεια ας σας συνοδεύσει η θυμηδία των επιστημόνων και κάθε εχέφρονος πολίτη.
Να σας θυμίσουμε, τέλος, τη φράση του αείμνηστου Γ. Παπανδρέου « Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ ΚΡΙΝΕΙ».
ΠΑΣΑΦ
Με εκτίμηση
Το Δ.Σ.
Απ: ΠΕΦ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ Α' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Υποβαθμίζεται το μάθημα !
Δημοσίευμα της Καθημερινής για το μάθημα της Ιστορίας.
«Δίδαξε και εσύ Ιστορία. Μπορείς»
http://www.p-e-f.gr/docs/69.pdf
"Οι σημερινές αντιδράσεις των πανεπιστημιακών και της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων δεν έχουν συντεχνιακά ερείσματα. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας συμπυκνώνει την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο μάθημα της Ιστορίας, στους επιστήμονες που η ίδια εκπαιδεύει, αλλά και το σύστημα που η ίδια έχει ορίσει για την πρόσληψη των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση."
«Δίδαξε και εσύ Ιστορία. Μπορείς»
http://www.p-e-f.gr/docs/69.pdf
"Οι σημερινές αντιδράσεις των πανεπιστημιακών και της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων δεν έχουν συντεχνιακά ερείσματα. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας συμπυκνώνει την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο μάθημα της Ιστορίας, στους επιστήμονες που η ίδια εκπαιδεύει, αλλά και το σύστημα που η ίδια έχει ορίσει για την πρόσληψη των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση."
Παρόμοια θέματα
» Το μάθημα της Ιστορίας ως β' ανάθεση μόνο στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ10, ΠΕ13
» Διδακτική αξιοποίηση των γραπτών ιστορικών πηγών στο μάθημα της Ιστορίας
» Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Σερρών: Η επιμόρφωση Β επιπέδου και το μάθημα της ιστορίας
» Στη Βουλή η ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας
» Δήλωση της ΠΕΦ για το Ψήφισμα του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας σχετικά με το μάθημα της Ιστορίας
» Διδακτική αξιοποίηση των γραπτών ιστορικών πηγών στο μάθημα της Ιστορίας
» Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Σερρών: Η επιμόρφωση Β επιπέδου και το μάθημα της ιστορίας
» Στη Βουλή η ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας
» Δήλωση της ΠΕΦ για το Ψήφισμα του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας σχετικά με το μάθημα της Ιστορίας
ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ - ΠΕ 02 :: ΘΕΜΑΤΑ - TOPICS :: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΦΟΡΟΥΜ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΟΙΝΟΥ :: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης